تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ۴۱۰ هزار شغل زير تيغِ خودروهاي برقي
سه شنبه، 24 دی 1398 - 11:59     کد خبر: 91572

ترابر نيوز: توسعه خودروهاي الكتريكي در آلمان ۴۱۰ هزار شغل را تا سال ۲۰۳۰ ميلادي تهديد خواهد كرد.

ترابر نيوز:

 خودروهاي برقي

رويداد۲۴ نشريه آلماني Handelsblatt به تازگي برآورد و اعلام كرده است كه تغيير به سوي توسعه و توليد خودروهاي الكتريكي در آلمان منجر به از بين رفتن ۴۱۰ هزار شغل تا سال ۲۰۳۰ ميلادي خواهد شد.

كارشناسان فعال در حوزه خودرو پيشتر برآورد و اعلام كرده بودند كه صنعت خودرو در سال‌هاي آينده نياز كمتري براي توسعه و توليد خودروهاي جديد همچون الكتريكي و خودران خواهد داشت چراكه خودروهاي برقي قطعات كمتري نسبت به خودروهاي درون سوز دارند. در نتيجه نيروي انساني كمتري نيز براي توليد قطعات آن نياز است.  

حالا به تازگي نشريه آلماني Handelsblatt در گزارشي به نقل از مشاوران دولتي عنوان كرده است كه تا سال ۲۰۳۰ ميلادي بالغ بر ۴۱۰ هزار شغل تحت تاثير تغيير به سمت و سوي توسعه و توليد خودروهاي الكتريكي قرار خواهند گرفت و به گفته آنها به مرز نابودي كشيده خواهند شد.

اين كارشناسان بر اين باورند كه تنها در خط توليد موتور و سيستم انتقال قدرت خودروهاي توليدي تقريبا ۸۸ هزار شغل از بين خواهند رفت.

فولكس واگن، دايملر (شركت مادر مرسدس بنز) و بي ام و جزو بزرگترين خودروسازان در آلمان به شمار مي روند كه در سال هاي اخير از برنامه هاي خود براي توسعه و توليد خودروهاي برقي، هيبريدي و پلاگين هيبريدي سخن گفته و تاكنون نيز مدل خودروهاي جديد و متعددي را رونمايي و روانه بازارهاي جهاني كرده اند.  

 گسترش روزافزون و به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي نوين بخصوص در زمينه توسعه خودروهاي خودران و الكتريكي موجب تغيير و تحولات بزرگي در صنعت خودروسازي شده و به همين علت نيز گفته مي‌شد سال ۲۰۱۹ سال خوبي براي كاركنان و كارگران فعال در كارخانه هاي خودروسازي نبوده است چراكه شركت هاي بزرگي همچون جنرال موتورز، آئودي، مرسدس بنز و غيره به منظور كاهش هزينه‌هاي خود، اقدام به تعديل نيروهاي انساني خود كردند و بدين ترتيب بسياري از كارگران اين كارخانه‌ها شغل خود را از دست داده و اخراج شدند.   

پيشتر نيز نتايج تحقيقات و نظرسنجي هاي قبلي نشان مي‌داد بالغ بر ۴۱ درصد از شركت هاي فعال در بريتانيا از توسعه زودهنگام و سريع فناوري‌هاي نوين همچون هوش مصنوعي واهمه دارند چراكه بر اين باورند كه اين فناوري‌ها تا پنج سال آينده جاي منابع انساني، كارشناسان، متخصصان و تمامي تجهيزات موردنياز آنها را خواهد گرفت و به عبارتي ديگر هوش مصنوعي در آينده‌اي نزديك موجب از بين رفتن تجارت و كسب و كار آنها خواهد شد.  

در نظرسنجي‌هاي ديگري كه در سراسر جهان صورت گرفته است، مي‌توان نتيجه گرفت كه هزاران نفر از كارمندان و كارشناساني كه در حوزه مختلف در شركت‌هاي جهان مشغول بكارند، نيز تحت تاثير توسعه هوش مصنوعي قرار خواهند گرفت و شغل خود را از دست خواهند داد.

 
 
 
 ايسنا

برگشت به تلکس خبرها