تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : پيشنهاد بيمه 30 ميليون واحد مسكوني
سه شنبه، 24 دی 1398 - 12:30     کد خبر: 91571

ترابر نيوز: رئيس بيمه مركزي گفت: در حال حاضر در ايران بلاياي طبيعي زيادي رخ مي دهد، از اين رو پيشنهاد كرديم با توجه به اينكه حدود 30 ميليون واحد مسكوني در كشور وجود دارد بيمه ساختمان ها اجرا شود و 120 هزار تومان حق بيمه آن را بيمه ها و 50 درصد آن را دولت پرداخت كند و مردم نيز اقساط 60 هزار توماني را به صورت سالانه پرداخت كنند.

ترابر نيوز:

به گزارش خبرگزاري موج، رئيس بيمه مركزي در دهمين نشست اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينكه مركز ملي ريسك در كشور تشكيل خواهد شد، گفت: در شرايط كنوني يك شركت دولتي و 31 شركت خصوصي وجود دارد.

غلامرضا سليماني با بيان اينكه اصلاح ساختار و برداشته شدن تعرفه ها به خصوصي سازي صنعت بيمه كمك مي كند، تصريح كرد: در حال حاضر شركت هاي بيمه اي در ايران بسيار كوچك هستند و قابل مقايسه با شركت هاي بيمه اي دنيا نيستند، زيرا اكثر اين شركت ها بانك احداث مي كنند و با جمع آوري پول هاي خرد مردم را جمع مي كنند و سپرده گذاري مي كنند و نبايد به صورت بنگاه داري عمل كنند و بيشتر در بورس و سپرده هاي بانكي بايد مشاركت داشته باشند يا در نهايت سهمي از شركت ها را داشته باشند.

او با تاكيد بر اينكه بايد بين ريسك و حق بيمه نسبتي وجود داشته باشد، اظهار كرد: شركت هاي بيمه اي به دليل محافظه كار بودند زماني كه ترامپ اعلام كرد كه مي خواهد از برجام خارج شود به سرعت شركت هاي بيمه اي خارجي همكاري خود را قطع كردند.

سليماني با بيان اينكه در حال حاضر در ايران بلاياي طبيعي زيادي رخ مي دهد، اظهار كرد: پيشنهاد كرديم با توجه به اينكه حدود 30 ميليون واحد مسكوني در كشور وجود دارد بيمه ساختمان ها  اجرا شود و 120 هزار تومان حق بيمه آن را بيمه ها و 50 درصد آن را دولت پرداخت كند و مردم نيز اقساط 60 هزار توماني را به صورت سالانه پرداخت كنند.


برگشت به تلکس خبرها