تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: بودجه ۹۹ بدون وابستگي به نفت بسته مي‌شود
دوشنبه، 20 آبان 1398 - 10:15     کد خبر: 91305

ترابر نيوز: عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: بودجه سال آينده بدون اتكاء به نفت و به صورت دو ساله تدوين مي‌شود‌.
ترابر نيوز:
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: بودجه 99 بدون وابستگي به نفت بسته مي‌شود

علي قرباني در گفت‌وگو با تسنيم در بجنورد اظهار داشت: از سال آينده بودجه كشور دوسالانه و بدون توجه به درآمدهاي نفتي بسته مي‌شود.

وي با بيان اينكه در بسياري از كشورهاي دنيا، بودجه آن كشور دو يا سه سالانه بسته مي شود افزود: از سال آتي قرار است كه بودجه كشور بدون توجه به درآمدهاي نفتي و به صورت دوسالانه بسته شود چراكه در طول 40 سال گذشته از لحاظ بودجه‌اي در شرايط بسيار خاصي قرار دهيم.

نماينده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تذكر خود به وزراي اقتصاد و دارايي و راه و شهرسازي، خاطرنشان كرد: بنا به تبصره 16 اين دو وزارتخانه موظف هستند كه 10 درصد وصولي تراكنش بانك مسكن را در راستاي احداث مسكن معلولان هزينه كنند اما پس از گذشت 8 ماه از سال حتي يك ريال هم در اين خصوص هزينه نكردند.

قرباني در ادامه با بيان اينكه ايران هجدهمين اقتصاد بزرگ دنيا را در اختيار دارد، تصريح كرد: علي‌رغم اينكه جمهوري اسلامي ايران با 15 كشور دنيا ارتباط مرزي دارد و از لحاظ گاز در جايگاه دوم جهان و از لحاظ نفتي نيز رتبه چهارم دنيا را در اختيار دارد اما وابستگي به نفت در بودجه باعث شده به محض تحريم شدن، كشور از لحاظ تامين بودجه با مشكل مواجه شود.

وي 80 درصد مشكلات كشور را داخلي عنوان كرد و گفت: اگر منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي را به طور جدي دنبال مي‌كرديم و يا اينكه در جهت توليد 100 ميليون تن محصولات پتروشيمي در سال جديت به خرج مي‌داديم، اكنون از لحاظ تامين بودجه كشور به مشكل نمي‌خورديم لذا مجلس به دنبال اصلاحات ساختاري در حوزه نظام بودجه و نظام برنامه‌ريزي است.

نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اموال و دارايي‌هاي دولت 3.5 برابر كل نقدينگي كشور است افزود: در حال حاضر وزارتخانه‌اي در كشور وجود دارد كه از 17 ساختمان برخوردار است و اين در حالي مي‌باشد كه اگر بخشي از اموال و دارايي‌هاي دولت به فروش برسد بسياري از مشكلات و معضلات اعتباري كشور حل خواهد شد. اكنون 50 هزار ميليارد تومان معافيت مالياتي در كشور داريم.

قرباني در پايان اضافه كرد: 5 هزار ميليارد تومان تسهيلات كم‌بهره براي خراسان شمالي در نظر گرفته شده كه بانك كشاورزي موظف است در راستاي بهره‌برداري كشاورزي و گردشگري اين تسهيلات را ارائه كند.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها