تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : جمعيت ۱۰۰ هزار نفري درگير توافقات خارج از پروانه در منطقه ۲۲ تهران هستند
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 11:30     کد خبر: 91304

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: درباره حقوق مكتسبه در منطقه ۲۲ براي مردم قرار بر اين است كه توافقات با زمان‌بندي مشخص بررسي شود تا پس از آن در موردشان تصميم گرفت. شايد در آن دوره براي ساخت برج ۲۰ طبقه توافق شده و بتوان امروز براي ساخت ۱۱ طبقه از آن مجوز صادر كرد.
ترابر نيوز:

فرزانه صادق مالواجرد، دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري در گفت‌وگو با ايلنا درباره آخرين تصميمات براي تعيين تكليف بارگذاري اضافه بر ظرفيت منطقه 22 اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازي به پيش پروانه و پروانه‌هاي داده شده براي منطقه 22 ورود نمي‌كند چراكه مجوزهاي قانوني براي ساخت و ساز را دريافت كرده‌اند و مجموعه شهرداري وقت تهران براساس مصوبات قبلي خود اين مجوزها را صادر كرده است.

وي ادامه داد: اما در ميان يكسري توافقات خارج از پروانه وجود دارد كه ميزان توافقات هم كم نيست و جمعيت حدود 100 هزار نفر را دربر مي‌گيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين توافقاتي كه منجر به پروانه هم نشده‌اند، ملاحظات حقوقي به وجود آورده‌اند از اين نظر كه تمام هزينه‌هاي مربوط آن انجام شده است و يكي از معضلات اين است كه اين توافقات خارج از پروانه مربوط به تعاوني‌هاي متعدد است.

مالواجرد با بيان اينكه شوراي عالي شهرسازي بررسي اين توافقات را به كميته حقوقي در شهرداري واگذار كرده است، اظهار داشت: تا اين بررسي‌ها در كميته انجام بگيرد و آنچه مي‌تواند منجر به اخذ پروانه شود را در كميسيون ماده 5 مطرح و براي آن مصوبه دريافت كنند.

معاون شهرسازي و معماري افزود:‌ مصاديق هر يك از اين پروژه‌هاي مسكوني در منطقه 22 بسيار متعدد است و  شوراي عالي مصوب كرده كه دبيرخانه اقدامات و تخلفاتي مديريت شهري وقت انجام داده را به مراتب بالاتر نظارتي و قضايي منعكس كند كه اين اقدامات انجام شده است.

وي تاكيد كرد:‌ درباره حقوق مكتسبه در منطقه 22 براي مردم، قرار بر اين است كه توافقات با زمان‌بندي مشخص بررسي شود و پس از آن در موردشان تصميم گرفت. شايد در آن دوره براي ساخت برج 20 طبقه توافق شده و بتوان امروز براي ساخت 11 طبقه از آن مجوز صادر كرد.

مالواجرد با اشاره به اين موضوع كه طولاني شدن روند تصميم گيري براي منطقه 22 باعث شده محل تخلف براي عده‌اي و فروش واحدهاي بي‌پروانه به مردم شده است، گفت: درباره اين موضوع پيگيري مجدد از شهرداري تهران كرده‌ايم كه هرچه سريع‌تر نسبت به تعيين تكليف براي اصلاح نقشه‌ها و توافقات خارج از پروانه اقدام كنند.

دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري همچنين درباره آخرين تصميمات شوراي عالي شهرسازي درباره ساخت و ساز مسكن در پيكانشهر اظهار داشت:  100 هزار متر مربع اراضي براي اجراي طرح پيكانشهر وجود دارد و  مصوبه شوراي عالي درباره پيكانشهر تراكم 200 درصد را نظر گرفته اما پيرامون پيكانشهر احتمالا امكان افزايش تعداد طبقات وجود دارد.

وي درباره تعداد واحدهاي مسكوني قابل احداث در پيكانشهر گفت:‌ بايد طرح تهيه شود و تعداد واحدها با تراكم 200 درصد بستگي به متراژ تعيين شده براي نقشه‌هاي اين منطقه دارد.


برگشت به تلکس خبرها