تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : قطار «خودران» پرسرعت هم از راه مي‌رسد
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 12:30     کد خبر: 91303

ترابر نيوز: چين به تازگي يك قطار مترو بدون راننده توسعه داده كه آزمايش‌هاي بيشتري را با سطح اتوماسيون بالاتر، سرعت سريع‌تر و مصرف انرژي كمتري پشت سر گذاشته است.
ترابر نيوز:

قطار «خودران» پرسرعت هم از راه مي‌رسد

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شينهوا، چين به تازگي يك قطار مترو  بدون راننده توسعه داده كه آزمايش‌هاي بيشتري را با سطح اتوماسيون بالاتر، سرعت سريع‌تر و مصرف انرژي كمتري پشت سر گذاشته است.

ساخت قطار مترو توسط CRRC Tangshan Ltd. Ltd. يكي از توليدكنندگان اصلي قطار سريع‌السير چين، در همه زمان‌ها از جمله باز و بسته شدن درها، شناسايي موانع و رسيدگي به شرايط اضطراري مي‌تواند بطور خودكار كار كند.

اين قطار با ۶ واگن حمل و نقل مي‌تواند تا ۲۳۰۰ نفر را در يك سفر حمل كند؛ مدل آزمايشي به گونه‌اي طراحي شده است كه با حداكثر سرعت ۱۲۰ كيلومتر در ساعت، ۵۰ درصد سريع‌تر از متروهاي معمولي در شهرهاي داخلي و خارج از كشور اجرا شود.

قطار خودران از جنس فولاد ضد زنگ سبك، بسيار سبك تر از نمونه‌هاي سنتي است و هر مترو مي‌تواند در حدود ۴ ميليون كيلووات ساعت برق در سال صرفه جويي كند.

ائو زكيان، طراح مركز تحقيقات و توسعه محصولات اين شركت گفت: «من معتقدم كه اين قطار بدون راننده  مي‌تواند رقابت بين المللي چين در زمينه حمل و نقل ريلي را بهبود ببخشد، صنايع را ارتقا داده و تجربه سفر بهتري را براي مسافران فراهم كند».

انتهاي پيام/ 

 


برگشت به تلکس خبرها