تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : خسارت زلزله به 130 روستاي سراب و ميانه/ عمده نياز مردم مناطق زلزله‌زده «وسايل گرمايشي و مواد غذايي»
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 11:30     کد خبر: 91302

ترابر نيوز: استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه بر اثر زلزله جمعه‌شب، 130 روستا در شهرستان‌هاي ميانه و سراب دچار خسارت شده‌اند، گفت: پيگير امور همه اين روستاها هستيم و در تلاشيم تا فردا كار آواربرداري تمام شده و بازسازي روستاها آغاز شود.
ترابر نيوز:

خسارت زلزله به 130 روستاي سراب و ميانه/ عمده نياز مردم مناطق زلزله‌زده «وسايل گرمايشي و مواد غذايي»

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمدرضا پورمحمدي در جمع اهالي روستاي دونيق از توابع بخش مركزي شهرستان سراب، اظهار داشت: به اهالي همه اين روستاها اطمينان مي‌دهم كه نمايندگان فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها با تمام توان نسبت به حل مسائل و مشكلات آنها تلاش خواهند كرد.

وي افزود: به كارشناسان مربوطه دستور داده‌ام تا در كمترين زمان ممكن، كار ارزيابي خسارت‌هاي واردشده به روستاها را انجام دهند تا به سرعت مرحله بازسازي خانه‌هاي روستايي آغاز شود.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران آذربايجان شرقي از روستاييان نيز خواست در روند آواربرداري و سپس بازسازي خانه‌هاي روستايي با دستگاه‌هاي مسئول همكاري كنند.

وي با بيان اينكه در شهرستان سراب، 25 روستا دچار آسيب جدي شده است، افزود: خوشبختانه در اين شهرستان تلفات جاني نداشتيم.

پورمحمدي ادامه داد: علت اصلي خسارات ناشي از زلزله، مقاوم نبودن خانه‌هاي روستايي است كه در گذشته اين كار انجام نشده؛ البته اكنون به دنبال يافتن مقصر نيستيم، اما بعد از اين بايد تلاش شود تا روند مقاوم‌سازي خانه‌هاي روستايي با جديت بيشتري انجام شود.

استاندار آذربايجان شرقي درباره نگراني روستاييان درخصوص نگهداري احشام خود، گفت: از فرمانداران دو شهرستان مي‌خواهم مكان مناسبي را براي اين امر در نظر بگيرند.

وي تعداد مصدومان حادثه زلزله در دو شهرستان ميانه و سراب را 550 نفر اعلام كرد و گفت: تنها 10 نفر از اين افراد بستري شده‌اند كه حال عمومي آنها خوب است و بقيه افراد به صورت سرپايي درمان شده‌اند.

پورمحمدي با اشاره به اينكه عمده نيازمندي‌هاي مردم در مناطق زلزله‌زده، وسايل گرمايشي، مواد غذايي و لوازم بهداشتي است، از مردم استان خواست كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي خود را به جمعيت هلال احمر تحويل دهند و از مراجعه مستقيم به مناطق زلزله‌زده خودداري كنند.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين از همدلي همه مسئولان كشور براي كمك‌رساني به زلزله‌زدگان استان خبر داد و گفت: رؤساي سه قوه، معاون اول رئيس جمهور، وزراي دولت و استانداران از ديروز در تماس‌هاي تلفني، پيگير وضعيت زلزله‌زدگان هستند و همه امكانات دستگاه‌ها براي كمك‌رساني به اين مناطق بسيج شده است.

انتهاي پيام


برگشت به تلکس خبرها