تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : بررسي عوامل موثر بر ترافيك تهران و ارايه راهكار موثر
شنبه، 18 آبان 1398 - 08:01     کد خبر: 91266

ترابر نيوز:
سال انتشار: ۱۳۹۶
محل انتشار: پنجمين كنفرانس ملي پژوهشهاي كاربردي در مهندسي عمران، معماري و مديريت شهري
كد COI مقاله: CEUCONF05_505
زبان مقاله: فارسي
حجم فايل: ۲۳۲.۹۶ كيلوبايت (فايل اين مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دريافت مي باشد)
محتواي كامل اين مقاله با فرمت WORD هم قابل دريافت مي باشد.

راهنماي دانلود فايل كامل اين مقاله

اگر در مجموعه سيويليكا عضو نيستيد، به راحتي مي توانيد از طريق فرم روبرو اصل اين مقاله را خريداري نماييد.
با عضويت در سيويليكا مي توانيد اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفيف (دو سوم قيمت خريد تك مقاله) دريافت نماييد. براي عضويت در سيويليكا به صفحه ثبت نام مراجعه نماييد. در صورتي كه داراي نام كاربري در مجموعه سيويليكا هستيد، ابتدا از قسمت بالاي صفحه با نام كاربري خود وارد شده و سپس به اين صفحه مراجعه نماييد.
لطفا قبل از اقدام به خريد اينترنتي اين مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالاي اين صفحه كنترل نماييد.
براي راهنمايي كاملتر راهنماي سايت را مطالعه كنيد.

خريد و دانلود فايل PDF يا WORD مقاله

با استفاده از پرداخت اينترنتي بسيار سريع و ساده مي توانيد اصل اين مقاله را كه داراي ۸ صفحه است به صورت فايل PDF و يا WORD در اختيار داشته باشيد.
آدرس ايميل خود را در كادر زير وارد نماييد:

مشخصات نويسندگان مقاله بررسي عوامل موثر بر ترافيك تهران و ارايه راهكار موثر

  مهدي آذرتاش - كارشناس عمران ، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران غرب ، تهران ، ايران
  كيوان لولويي - عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد محلات ، محلات، ايران

چكيده مقاله:

ترافيك يك مسله بين بخشي است و تسهيل آن نياز به هماهنگي و همكاري همه دست اندركاران آن دارد.عدم يكپارچگي در مديريت كلان ترافيك شهرتهران سبب معضلات و احيانا دوباره كاري هايي ميشود كه كمترين ضرران از بين رفتن زمان شهروندان،بيت المال و افزايش مشكلاتي است كه كمابيش شاهد آن هستيم.اولين اقدام كاهش معضل ترافيك تهران ايجاد مديريت واحد است. عدم توضيع دقيق و درست وظايف و مسوليت ها ميان بخش هاي مرتبط با ترافيك تهران موجب شده است كه شهر با ترافيك آشفته مواجه باشد. اين مطالعه به صورت كيفي ودر مراحل زير انجام پذيرفت: 1-مرحله جمع آوري داده ها كه از طريق مصاحبه عميق با بيش از 800نفر از كارشناسان و مديران ،كاركنان اجرايي و مردم انجام پذيرفته است. 2-مرحله تحليل داده ها برحسب ساختار معنايي مطالعه انجام گرفته است. 3-تعيين مغير هاي محوري. 4-ارايه توري زمينه. يافته هاي تحقيقي اذعان ميدارد كه بيشتر از 85 درصد مديران ترافيك ،ضرورت يكپارچگي درفرماندهي و مديريت ترافيك را در حد زياد و خيلي زياد و 50درصد نيز تاثير عدم يكپارچگي فرماندهي در ترافيك را در حد بالا عنوان كرده اند . 63 درصد افسران و كاركنان اجرايي ترافيك نيز عنوان كرده اند كه يكپارچگي در فرماندهي ترافيك وجود ندارد. ايجاد ساختار هاي مناسب و پويا يكي از اساسي ترين گام ها ميباشد كه بااجراي طرح يكپارچه سازي مديريت ترافيك ،مسله ترافيك تحت مديريت و مسوليت يكپارچه اي همچون شورا قرار ميگيرد تا شهد موازي كاري ها و تعدد تصميمگيري ها نباشيم. يكپارچگي مديريت و مسوليت يكپارچه موجب شناسايي قوت ها ،ضعف ها ،فرصت ها و تهديدات شرايط تصميم گيري و تصميم سازي براي اتخاذ اقدامات عملي لازم خواهد شد ،ليكن ضعف ها ،كمبود ها ، فشار ها و تهديدات ناشي از عدم يكپارچگي فرماندهي و ضعف در تجميع و هدايت تلاش ها، قانع كننده و رضايت بخش نبوده است. در اين مقاله يك راهكار ارايه شده است كه چگونگي كاركرد و تاريخچه ان مطرح شده است.


برگشت به تلکس خبرها