تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سوت قطار آخر مهرماه امسال در بستان‌آباد به صدا درمي‌آيد
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 - 12:59     کد خبر: 90951

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: سوت قطار آخر مهرماه امسال در شهرستان بستان‌آباد به صدا درمي‌آيد.

ترابر نيوز:

سوت قطار آخر مهرماه امسال در بستان‌آباد به صدا درمي‌آيد

خيرالله خادمي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از پروژه راه آهن ميانه-تبريز در مصاحبه اختصاصي با ايرنا اعلام كرد: عمليات اجرايي ۱۳۲ كيلومتر از اين مسير به اتمام رسيده است.

وي تكميل ايستگاه قطار در شهر بستان آباد را آخرين كار براي افتتاح پروژه راه آهن ميانه تا بستان آباد عنوان كرد و افزود: اين ايستگاه مراحل پاياني خود را طي مي كند.

وي با اشاره به اينكه با بهره برداري از خط ريلي ميانه - تبريز، زمان سير در مسير تبريز تا تهران پنج ساعت كاهش خواهد يافت، ادامه داد: از هفته آينده همزمان با ريل گذاري، روسازي و تراوست گذاري نيز از بستان آباد به تبريز آغاز خواهد شد.

خادمي گفت: عمليات اجرايي اين خط به سمت تبريز با روند خوبي در حال اجراست و در سال آينده قطار به ايستگاه خاوران تبريز مي رسد.

وي زمان بندي براي تكميل پروژه راه آهن تا تبريز را آخر سال ۹۹ عنوان كرد و افزود: تا ۱۵ مهر ماه سال جاري پروژه ميانه به بستان آباد به راه آهن جمهوري اسلامي براي بهره برداري و تعيين سرعت تحويل داده مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي اين پروژه را جزو پروژه هاي بزرگ و سنگين ريلي كشور عنوان كرد و افزود: در اين مسير تنها ۱۲ كيلومتر تونل و پل وجود دارد و ۳۶ ميليون متر مكعب عمليات خاكي انجام شده است.

وي گفت: براي اين پروژه يك هزار و ۸۵۰ ميليارد تومان هزينه شده است.

به گزارش ايرنا، راه‌آهن دوخطه ميانه - بستان آباد- تبريز از ايستگاه فعلي ميانه واقع در مسير راه‌آهن تهران - تبريز شروع و با گذر از شهرهاي تركمنچاي، بستان‌آباد و باسمنج به ايستگاه كنوني تبريز متصل مي‌ شود.
اين طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
خط آهن تبريز ـ ميانه ادامه راه‌آهن تهران ـ ميانه است كه در صورت تكميل، فاصله بين تهران و تبريز را از نظر مسافت ۱۱۴ كيلومتر و از لحاظ زماني ۵ ساعت كاهش مي‌دهد.
اين خط آهن به صورت دو خطه طراحي شده و حداكثر سرعت آن براي واگن‌هاي باري ۱۲۰ كيلومتر و براي واگن‌هاي مسافربري ۱۶۰ كيلومتر در ساعت خواهد بود.


برگشت به تلکس خبرها