تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كندي نوسازي ناوگان در طرح «كليد به كليد»/افزايش استقبال از ‌ناوگان مسافري جاده‌اي
سه شنبه، 26 شهریور 1398 - 13:30     کد خبر: 90947

ترابر نيوز: مدير‌كل حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي با بيان نوسازي ناوگان جاده‌اي در طرح كليد به كليد به كندي پيش مي‌رود، از افزايش استقبال از حمل و نقل عمومي مسافري جاده‌اي گفت.
ترابر نيوز:

كندي نوسازي ناوگان در طرح «كليد به كليد»/افزايش استقبال از ‌ناوگان مسافري جاده‌اي

داريوش باقرجوان در گفت‌وگو با فارس درباره «سرنوشت نوسازي ناوگان جاده‌اي» اظهار داشت: در نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي، در قالب طرح «كليد به كليد» به صورت پكيج مشترك‌ نوسازي ناوگان در‌ حال پيگيري است.

مدير‌كل حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي ادامه داد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي هم‌ به عنوان يكي از دستگاه‌ها كه به نوسازي ناوگان جاده‌اي توجه داد، در اين حوزه‌ در حال انجام وظيفه است اما كار اصلي در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پيگيري است كه اميدواريم با توجه به اينكه‌ طرح كليد به كليد، طرح رياست جمهوري است، هر چه زودتر نتايج آن مشخص و نوسازي ناوگان جاده‌اي انجام شود.

وي افزود: البته در بحث نوسازي ناوگان جاده‌اي شاهد بروز كندي هستيم و اميدواريم شرايط ناوگان در حمل و نقل عمومي جاده‌اي كالا و مسافر بهتر شود. 

باقرجوان گفت: فعلاً در بخش نوسازي ناوگان جاده‌اي، همين طرح كليد به كليد دنبال مي‌شود كه بيشتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است و بنابراين نبايد كار پراكنده در اين حوزه ديگر صورت ‌گيرد؛ اميدواريم دوستان وزارت صمت هر چه زودتر گزارشي در اين باره ارائه كنند تا وضعيت شفاف و مشخص شود.

* استقبال از ناوگان مسافري عمومي تا اندازه‌اي افزايش يافت

مدير‌كل حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي اظهار داشت: اميدواريم استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومي مسافري جاده‌اي افزايش يابد، البته طبق آمار استقبال از حمل و نقل عمومي جاده‌اي تا اندازه‌اي افزايش يافته است، اما به نظر مي‌رسد سرمايه‌گذاران اين بخش بايد تلاش بيشتري داشته باشند. 

وي بيان كرد: سرمايه‌گذاران حمل و نقل عمومي جاده‌اي هم مشكلاتي دارند، البته ‌اين مسائل و مشكلات در ساير اصناف هم كم و بيش وجود دارد‌ اما سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در اين حوزه پيگيري مي‌كند ولي به هر حال بخشي از اين مشكلات مربوط به وزارت‌خانه و سازمان‌هاي ديگر است. 

باقرجوان با بيان اينكه ايمني مهم‌ترين مقوله در حمل و نقل است، اضافه كرد: ‌وقتي كه در يك وسيله نقليه قرار داريد، عمده‌ترين دغدغه شما نبود مخاطره براي فرد و خانواده‌اش است.

وي اضافه كرد: قطعاً اگر شبكه حمل و نقلي منظم و با كيفيت بين جاده‌اي برقرار باشد، استقبال مردم و تقاضاي سفر مدام‌ افزايش مي‌يابد از سوي ديگر وقتي شأن و امنيت مسافر حفظ شود، قطعاً استقبال مردم از حمل و نقل عمومي جاده‌اي مناسب‌تر خواهد بود. 

مدير‌كل حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي اظهار داشت: اگر امروز استفاده از حمل و نقل شخصي بيشتر از حمل و نقل عمومي جاده‌اي شده است، شايد خود اعتراضي به وضعيت موجود ناوگان حمل و نقل عمومي است كه در اين حوزه ما و انجمن‌ها و اصناف مرتبط با حمل و نقل مسافري جاده‌اي بايد دقت كنيم.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها