تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اختصاص ۲۲۷۰ ميليارد تومان تسهيلات نوسازي/ ضرورت شناسايي و حل چالش‌ها و نقاط ضعف بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي
سه شنبه، 26 شهریور 1398 - 12:55     کد خبر: 90943

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي: به‌دنبال اين هستيم كه تسهيلات بازسازي، ​ به ۱۰۰هزار واحد مسكوني پرداخت شود.
ترابر نيوز:
اختصاص ۲۲۷۰ ميليارد تومان تسهيلات نوسازيبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما، معاون وزير راه و شهرسازي از اختصاص دو هزار و ۲۷۰ ميليارد تومان در قالب تسهيلات نوسازي به ساكنان بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد خبر داد و گفت: به‌دنبال اين هستيم كه تسهيلات بازسازي، ​به ۱۰۰هزار واحد مسكوني پرداخت شود.
آقاي محمد پژمان با بيان اينكه ۱۵۵۸ طرح بازآفريني در قالب اقدام ملي در دست اقدام قرار دارد، افزود: از اين تعداد بيش از ۱۶۰ طرح در سال ۹۷ آغاز شده است و باقي مانده آن نيز در سال جاري عملياتي مي‌شود.
وي با بيان اينكه مقرر شده، يك هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از اعتبارات اختصاص يافته صندوق توسعه ملي نيز براي اين طرحها استفاده شود، گفت: از اين ميزان ۳۰۰ ميليارد تومان در سال گذشته اختصاص يافته و ۱۲۰۰ ميليارد تومان مابقي به همراه ۱۶۰ ميليارد تومان از رديف‌هاي ديگر اعتبارات عمراني شركت به اين مبلغ اضافه مي‌شود.
آقاي پژمان تاكيد كرد: سه هزار و ۳۷۷ ميليارد تومان اعتبار نيز از محل صندوق توسعه ملي در اختيار شركت بازآفريني شهري ايران قرار گرفته كه دو هزار و ۲۷۰ميليارد تومان آن براي اعطاي تسهيلات است.
وي گفت: بايد چالش‌ها و نقاط ضعف بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي شناسايي و راه حل‌هاي آن تدوين شود
وي با اشاره به كمبود سرانه‌هاي خدماتي در محلات هدف بازآفريني بر لزوم ايجاد دسترسي و تسهيل حمل و نقل در معابر و خيابان‌هاي اين محلات تاكيد كرد و گفت: اميدواريم با بكارگيري سياست‌هاي كارآمد در محدوده‌هاي هدف بازآفريني و همچنين با طرح‌هاي اجرايي و اقتصادي، مردم و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي با اطمينان در اين زمينه ورود پيدا كنند.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در حوزه اجراي طرح‌هاي روبنايي و زيرساختي در مناطق هدف بازآفريني شهري، استان خراسان جنوبي در وضعيت مطلوبي قرار دارد، اما در حوزه نوسازي وضعيت مطلوبي وجود ندارد كه نياز به همكاري بيشتر است.
پژمان اضافه كرد: بايد چالش‌ها و نقاط ضعف بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي شناسايي و راه حل‌هاي آن تدوين شود و با تعامل مستقيم با مردم و سرمايه‌گذاران، خروجي كاملا اجرايي و اقتصادي داشته باشد.
وي افزود: به دنبال اين هستيم كه تسهيلات بازسازي به يك‌صد هزار واحد مسكوني پرداخت شود و مشكلات زيرساختي و زيربنايي نظير تامين شبكه آب و فاضلاب و روشنايي در مناطق بافت فرسوده برطرف شود.
 
 
 
پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي

برگشت به تلکس خبرها