تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : موافقت رهبر انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملي بابت تكميل خط آهن چابهار - زاهدان
سه شنبه، 12 شهریور 1398 - 12:35     کد خبر: 90893

ترابر نيوز: وزير راه و شهرسازي گفت: بابت تكميل خط آهن چابهار - زاهدان از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخواست برداشت از صندوق توسعه ملي داشتيم كه ايشان موافقت كردند و پيش‌بيني مي‌شود پروژه تا سال 1400 به پايان برسد.
ترابر نيوز:

موافقت رهبر انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملي بابت تكميل خط آهن چابهار - زاهدان

به گزارش خبرگزاري فارس، مراسم بهره‌برداري از 213 دستگاه ناوگان ريلي جديد ساخت داخل امروز با حضور وزير راه و شهرسازي در محل ايستگاه راه‌آهن تهران در حال برگزاري است.

در اين مراسم وزير راه و شهرسازي، اظهار داشت: بايد باور كنيم كه ما جزو اقتصادهاي بزرگ دنيا هستيم و استعداد ايراني پرظرفيت است.

محمد اسلامي افزود: ما حتماً اين شايستگي را داريم و بايد باور كنيم در صنعت ريلي در بازار جهاني سهم داشته باشيم. اشتغال و ظرفيت توليد را افزايش دهيم و سهم بازار را جذب كنيم. 

وي ادامه داد: آسيا حدود 60 درصد جمعيت جهان را دارد و توسعه، انرژي و خيلي از منابع اينجا است.

اسلامي اضافه كرد: بايد سعي كنيم اين ظرفيت‌ها به موقع پيگيري شود و زمينه رشد روزافزون صنعت ريلي را فراهم كنيم و برندسازي داشته باشيم و باور كنيم كه برند جهاني هستيم. 

وزير راه و شهرسازي افزود: در بهره‌برداري از خط آهن يكي از تكاليف ما كه در احتساب مديرعامل راه‌آهن بود ارتقاي بهره‌وري، ارتقاي كيفيت و رشد رضايتمندي بود.

اسلامي ادامه داد: اصلاح مسيرها، افزايش ظرفيت خطوط، ايجاد خطوط موازي و اتصال جديد به استان‌ها و مراكز بار از استراتژي‌هاي ما است كه در برنامه ششم توسعه و سياست‌هاي كلي نظام مورد تأكيد قرار گرفت.

وي با تأكيد بر اينكه بايد اولويت‌ها را مدنظر قرار دهيم و منابع را به جا هزينه كنيم تا عملكرد راه‌آهن بهتر شود، گفت: در راستاي تكميل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبري تقاضا كرديم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملي را به ما بدهند كه ايشان موافقت كردند و پيش‌بيني مي‌كنيم اين پروژه به سال 1400 برسد.

وزير راه و شهرسازي افزود: با روان‌سازي خدمات، كاهش بوروكراسي و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راه‌آهن بايد سهم خود را از صد ميليون تن بار اطراف خزر افزايش دهيم كه اين به اشتغال و توليد پايدار مي‌انجامد و درآمد سرانه كشور را از حمل‌ونقل ريلي افزايش مي‌دهد.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها