تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : حداكثر20% مشكلات حال حاضر كشورمان علي الخصوص مشكلات اقتصادي مربوط به تحريمها و فشارهاي دولت آمريكا ميباشد / جناب آقاي روحاني! لطفاً از مردم مايه نگذاريد
سه شنبه، 12 شهریور 1398 - 09:50     کد خبر: 90884

ترابر نيوز: رئيس مركز تجارت جهاني ايران گفت:اگر دلسوز مردم هستيد و منافع مردم برايتان مهم است، چطور ميتوانيد نرخ دلار را پايين بياوريد اما چرا نرخ كالاهاي اساسي و مصرفي را پايين نمي آوريد و اجناس وارداتي با ارز دولتي را به قيمت دلار آزاد به مردم ميفروشيد.
ترابر نيوز:
جناب آقاي روحاني! لطفاً از مردم مايه نگذاريد

به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمدرضا سبزعليپور اقتصاددان و رئيس مركز تجارت جهاني ايران در صد و دومين نشست ماهانه خود با اعضاء مركز جامع صادراتي ايران طي سخناني نسبت به فرمايشات چند روز پيش رئيس جمهور كه گفته بود "بخاطر منافع مردم با هركسي ديدار ميكنم" شديداً واكنش نشان داد و گفت: روز دوشنبه چهارم شهريور ماه، همزمان با برگزاري اجلاس گروه هفت در فرانسه، جناب آقاي روحاني در همايش ارائه دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در توسعه زيرساخت هاي روستايي كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، خاطرنشان كرد كه براي حل و فصل مشكلات بايد از قدرت نظامي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي خود استفاده كنيم و در همين راستا تأكيد نمود كه بخاطر منافع مردم با هركسي ديدار ميكنم.!! سخنان هفته پيش رئيس جمهور همچون اظهارات 6 سال گذشته وي، مملو از ابهام و تناقض بود و نه تنها اذهان عموم را اقناع نكرد بلكه تأسف مردم را هم بدنبال داشت!! در اين ارتباط بر خود واجب و ضروري ميدانم تا از اين طريق و در برابر شما بزرگواران، مواردي را خدمت آقاي روحاني عرض كنم و نكاتي را به ايشان يادآوري نمايم تا شايد جناب آقاي رئيس جمهور كمي بيشتر سخنان شان را مرور و راجع به اظهاراتشان تجديدنظر كند.

وي خطاب به آقاي روحاني اظهار داشت: مردم عزيزمان جهت رفع خرابكاريهاي گذشته، آبادي ايران، حل مشكلات اقتصادي و ارتقاء سطح رفاه و معيشت خود، با شوق و ذوق فراوان حضرتعالي را در سال 92 بعنوان رئيس جمهور خويش و رئيس قوۀ مجريه ايران برگزيدند، يعني كسي را انتخاب كردند كه چشم در چشم ميليونها ايراني دوخت و خود را حقوقدان معرفي كرد نه كسي كه مردم را همچون برخي "قيچي" نمايد!! در اين راستا نه تنها قول جبران خرابكاريهاي دولتمردان اسبق و رفع سختي ها و تنگناهاي مردم را داد بلكه وعده هاي بلند و بالايي از بهبود اوضاع اقتصادي و معيشت مردم گرفته تا عزت پاسپورت ايراني و رفع تحريمها در كوتاه مدت را هم داد و صراحتاً در برابر ملت و رسانه ها اظهار داشت كاري خواهد كرد كه هم چرخ سانتروفيوژها بخوبي بچرخد و هم چرخ زندگي مردم.!!! اما پس از اينكه دولت يازدهم رسماً كار خود را آغاز كرد متأسفانه اخلاق و رفتار شما هم به يكباره عوض شد و بدبختانه مُنكر وعده هاي داده شده خود به مردم گرديديد و در چهار سال اول، كشورداريِ خويش را با شعارهايي همچون:

* ( اول بايد خرابه‌ هاي 8 سال گذشته را آوار برداري كنيم)!!

* ( دولت قبلي خزانۀ را خالي تحويلِ ما داده)!!

* ( اگر برجام به نتيجه برسد همۀ مشكلات كشور و مردم مرتفع و ايران گل و بلبل خواهد شد)!!

و همچنين

* ( تعريف و تمجيد از عملكرد دولت "تدبير و اميد" و خودستايي از عملكرد خودتان) و دهها شعار ديگر!!

سپري كرديد و با همين فرمان و عملكرد غلط، با منتقدين سياسي و اقتصادي نيز درگير شديد!! به هيچ انتقاد و پيشنهاد دلسوزانه اي گوش نداديد!! سرمست برجام شديد و خود و دولت تان را مشغول گفتگو و نشست و برخاست با دوستان اروپايي و آمريكايي كرديد!! و نهايتاً 4 سال دولت يازدهم فقط با حرف و حرف و حرف به اتمام رسيد و روزگار مردم در اين چهار سال نه تنها بهتر نشد بلكه بدتر و بدتر هم شد.!!!  

عليپور در ادامه تصريح كرد: آقاي روحاني براي بدست گرفتن سكانِ دولتِ دوازدهم، مجدداً كانديداي رياست جمهوري شدند و متأسفانه اين بار نيز با توسل به سخنان خلاف واقع و شعارهاي تند سياسي و اقتصادي باز هم با احساسات مردم بازي كردند و بعضاً آنان را با استفاده از جملاتي چون:

* اگر ما بر سركار نيائيم، ايران ونزوئلا خواهد شد!!

* اگر ما نيائيم سايۀ جنگ از سر ايران دور نخواهد شد!!

* اگر ما در رأس دولت نباشيم تحريمها برعليه ايران بيشتر و بيشتر خواهد شد!!

* اگر ما و برجام نباشيم مشكلات اقتصادي ايران رفع نخواهد شد!!

* اگر ما دولتمرد شما نباشيم، قيمت كالا و ارز لحظه به لحظه رشد خواهد كرد!!

* اگر ديگران رئيس جمهور شوند در خيابانها بين زنان و مردان ديوار خواهند كشيد!!

* اگر ما باشيم نه تنها تمامي تحريمهاي اقتصادي بلكه همه تحريمهاي حقوق بشري را هم مرتفع خواهيم كرد!!

* اگر ما دولت را در دست بگيريم رُشد اقتصادي را افزايش و تورم را بيش از پيش كاهش خواهيم داد!!

* و... دهها جمله و شعار از اين دست!!

اما غافل از اينكه ايشان با توسل به اين شعارها و سخنان بي پايه و اساس و خلاف واقع فقط و فقط در پي ايجاد وحشت در كشور و سرقت آراي مردم بودند!! آقاي روحاني با توسل به همين شعارها و عباراتِ تحريك كننده، بالاخره توانستند رأي غالب مردم را كسب و سكانِ دولت دوازدهم را هم براي 4 سال ديگر در دست بگيرند اما پس از تشكيل دولت دوم خودشان متأسفانه با بي اعتنايي و بي توجهي به ايران و ايراني نه تنها اوضاع كشور بهتر نشد بلكه هر وعده و شعاري كه داده بودند، برعكس از آب درآمد و نهايتاً با سوء مديريت خود، اَشك مردم را درآوردند.!! در اصل جناب آقاي روحاني اينقدر به مردم ارزش و احترام قائل بود و فكر منافع ايران و ايراني بودند كه تمام وعده هايشان برعكس از آب درآمد و قول و وعده هائي كه به ملت شريف ايران داده بودند خلاف آنها مشاهده شد!!

سبزعليپور گفت: امروز بيش از 6 سال از فرماندهي و رياست جمهوري جناب آقاي روحاني ميگذرد و حاصل اين فرماندهي و مديريت ايشان و دولتمردان "تدبير و اميد" و آنهم به اعتراف خودشان چيزي بيش از "هيچ" نبوده است كه ذيلاً و به اختصار به چند مورد از دستآوردهاي مهم "دولت دوازدهم" اشاره ميكنم.

* افزايش تنش با كشورهاي غربي و منطقه علي الخصوص با آمريكا!!

* نافرجام ماندن "برجام" آنهم بعد از سالها تلاش و دلخوش كردن مردم!!

* بازگشت مجدد تحريمهاي اقتصادي پيشين!!

* اِعمال محدوديتها و تحريمهاي جديد آمريكا برعليه ايران!!

* جلوگيري از فروش نفت و كاهش درآمد نفتي ايران!!

* خروج كمپاني هاي خارجي علي الخصوص شركتهاي اروپايي از ايران به بهانۀ فرار از مجازاتهاي آمريكا!!

* كاهش عزت و احترام پاسپورت ايراني!!

* بي احترامي و تعرض به برخي از مسافران ايراني در فرودگاههاي خارجي از جمله در گرجستان، عربستان، امارات و... !!

* افزايش نرخ دلار دولتي و مبادلاتي از حدود 3000 تومان به 4200 و سپس به حدود 10 هزار تومان و ارز آزاد هم از حدود 3600 تومان به 20 هزار تومان و امروز هم حدود 11 هزار تومان!!

* رانت 18 ميليارد دلاري بهار سال گذشته و اختصاص ارز 4200 توماني به عده اي خاص و از ما بهتران جهت واردات كالاهاي اساسي كه متأسفانه منجربه واردات كالاهاي مصرفي و لوكس شد و يا غالب ارزها را چند برابر قيمت دولتي در بازار آزاد به فروش رساندند!!

* گراني لحظه به لحظه كالاها و خدمات و افرايش تورم چند 100 درصدي، بطور مثال: پرايد 6 ميليوني كه شد 50 ميليون تومان!!

* رشد بيكاري و فراگير شدن ركود اقتصادي!!

* رشد دروغ و فساد و رانت و اختلاس و حقوقهاي نجومي!!

* چند ماه پيش هم دولت كار را بجايي رساند كه مردم عزيز ايران براي خريدِ حتي تكه اي گوشت و مرغ يخي بايد به شكل زننده و ناراحت كننده اي، ساعتها در كنار خيابانها و يا داخل فروشگاهها به صف مي ايستادند!!

* و ... دهها و يا شايد صدها مورد ديگر كه جاي ذكر تك تك آنها اينجا نيست!!

بله، اين است حاصل عملكرد دولتهاي يازدهم و دوازدهم كه تا به اينجاي كار با سوء مديريت خود، كِشتي دولت و اقتصادِ ايران را بيش از پيش به گِل نشانده، مردم را فقيرتر و سفرۀ آنان را كوچكتر و دائماً سعي بر اين دارد تا عدم تعهد، سوء مديريت، دروغگوئيها، ناهماهنگي و عملكردهاي غلطِ دولت در نابودي اقتصاد و كاهش سطح معيشت مردم و كوچكتر شدن سفرۀ آنان را فقط و فقط به گردنِ تحريمها و دولت آمريكا بياندازد و در همين راستا، جناب آقاي روحاني به كررات طي سخناني تأمل برانگيز اظهار داشته اند: مشكلات ما ناشي از فشار آمريكاست، پس كسي نبايد به جاي دولت آمريكا، دولت خدمتگزار ايشان را مورد سرزنش قرار دهد!!

اين در حاليست كه همين آقاي روحاني قبل از انتخابات سال 92 اعلام ميكردند كه: مردم ايران، آيا ميدانيد مشكل كار در كشورمان كجاست؟ ايشان دليل مشكلات كشورمان را عدم مشورت، خود شيفتگي دولت احمدي نژاد، عدم استفاده از ابزارهاي علمي، بي‌ثباتي ‌ها و... اعلام ميكردند. ظاهراً جناب آقاي روحاني دچار چندگانگي شخصيت و يا شايد هم دچار خستگي و فراموشي شده اند.!!

در همين جا براي صدمين بار خدمت جناب آقاي روحاني عرض ميكنم كه حداكثر20% مشكلات حال حاضر كشورمان علي الخصوص مشكلات اقتصادي مربوط به تحريمها و فشارهاي دولت آمريكا ميباشد و صد البته كه بيش از 80% مشكلات ما نشأت گرفته از عدم تعهد و سوء مديريت دولتمران و غالباً حاصل سياستهاي غلط دولت، غلاف واقع گوئيها، فساد دولتي و عملكردهاي نادرست شما ميباشد، پس ذهن مردم را بيش از اين مشوش نكيد و به ملت مان آدرس غلط ندهيد.!!

در همين مجال كوتاه ميتوانم به صدها موردي اشاره كنم كه دولت محترم ميتواند از فردا صبح نسبت به انجام تك تك آنها اقدام نمايد تا بخشي از مشكلات اقتصادي ايران سريعاً و در كوتاه مدت حل و فصل گردد بدون آنكه فشار آمريكا و وجود تحريمها بتواند مانعي بر سر اجراي آنها باشد اما مطمئناً دولت تمايلي به انجام اين امور و رفع مشكلات اقتصادي آنهم بنابه مصلحت و دلايلي خاص ندارد.!!

عليپور افزود: حال كه ديگر بحث انتخابات رياست جمهوري مطرح نيست، آقايان مدتي است براي توجيه ناكامي هاي دولت خود و جلب حمايت مردم مجدداً به هر شگرد و ترفندي روي آورده‌اند و در همين راستا عده‌اي خاص متأسفانه پاي خود را بيش از پيش از گليم‌ شان درازتر كرده و با طرح نقشه‌اي شوم و خطرناك در اتاق فكر خويش، ترس و وحشت را وارد دل مردم نموده و با رمز جديد (اگرCFT  يا FATF  و يا پالرمو تصويب نشود، چنين و چنان خواهد شد)!! « چند ماه پيش جناب آقاي روحاني صراحتاً به مردم التيماتوم دادند كه در صورت عدم تصويب FATF قطعاً گراني و تورم بيش از پيش افزايش خواهد يافت!!» دولت با اين سخنان خود در پي كسبِ اعتمادِ از دست رفته خود ميباشند!!

محض اطلاع جنابعالي، ما صادقانه و از سر اخلاص مشكلات و عملكرد‌هاي نادرست را نقد ميكنيم تا شايد منجربه اصلاح امور شود كه متآسفانه از جانب شما و ساير دولتمردان به (مخالفان دولت، بي انصاف و دشمن وطن) و كار خراب كن متهم ميشويم!! قبول، ما كار خراب هستيم، اما شما و دولتمردانتان بعنوان انقلابي، وطن پرست و كارآمد و با انصاف بفرمائيد كه چه گلي به سر ايران و ايراني زده ايد؟ آيا غير از اين است كه با اِعمال سياستهاي غلط و عملكرد نادرست و بعضاً با سوء مديريت، مردم را نااميد، سفره مردم را كوچكتر، نرخ تورم را بيش از پيش افزايش، ركود و بيكاري را رشد داده و ارزش پول ملي را كاهش و همچنين نرخ دلار را تا حدود 19 هزار تومان افزايش داديد؟

وي بيان داشت: حالا هم يكسال و نيمي است كه "برجام" به كما فرو رفته و ماههاست كه دولت وقت خود را بجاي خدمت به مردمِ ايران، صرف مذاكره با اروپاييان كرده كه دست بر قضا سران اروپائي هم سياست چماق و هويج را در پيش گرفته و در ظاهر مثلاً با ما مذاكره ميكنند و در خفا با آمريكا فالوده ميل ميفرمايند!! البته آقاي روحاني به واسطه فعاليتهاي شبانه روزي و اعتبار و پشتوانۀ و جانفشاني هاي سپاه پاسداران و يا به گفتۀ خودشان (همان دولت با تفنگ)!! سخنراني هاي مقتدرانه اي در مجامع بين المللي و در برابر رسانه ها انجام ميدهند وليكن هنوز از اروپا نتيجه اي نگرفته اند كه طي دوسال باقي ماندۀ از دوران دولتِ دوازدهم حتماً بايد با اروپا و آمريكا به نتايج دلخواه خودشان دست پيدا كنند!! (البته نميخواهم در اينجا به دلايل و علايق شخصي آقاي روحاني جهت توافق و برقراري ارتباط با اروپا و آمريكا اشاره كنم و آنرا به آينده موكول ميكنم، زيرا زمان مناسب ديگري را ميطلبد) اما رئيس جمهور محترم هر جا كه به مانع بزرگي برميخورد و يا ميخواهد كاري خلاف عُرف انجام داده و يا سُنت شكني بكند و دلايل منطقي نداشته و توان پاسخ به مخالفت ها را هم ندارد، سريعاً ياد مردم ميافتد و از مردم طلب ياري ميكند و يا ميفرمايند كه اين كار را بخاطر مردم و كشور انجام ميدهم!! در اصل از خودشان مايع نمي گذارند و بنوعي مردم را خرج كرده و ملت را سپر بلاي كارهاي خويش ميكنند و چنين القاء مينمايند كه فقط و فقط به فكر منافع مردم هستند ولاغير!!

جناب آقاي روحاني عزيز، موارد زير كه حاصل عملكرد غلط دولت شما است، آيا بواسطه منافع مردم انجام شده؟ و يا از بس شما مردم را دوست داريد و به فكر خلق الله هستيد اين كارها را برايشان انجام داده ايد؟

* پرايد 50 ميليون توماني

* گوشت هر كيلو120 الي 150 هزارتوماني

* دلار 3000 توماني كه در حال حاضر 11 هزار تومان ميباشد

* سكه 1 ميليون توماني به 4 و نيم ميليون تومان

* "برجام" تقريبا "هيچ" و بي سرانجام

* طرح "تحول سلامت" در هاله‌اي از ابهام

* معيشت مردم زير سوال

* چرخ توليد اكثر كارخانجات متوقف شده

* مشكلات پولي و بانكي

* رشد بيكاري

* گراني لحظه به لحظه كالا و خدمات

* رشد سرسام آور اختلاس و فساد اداري و دولتي

* و... صدها مورد ديگر

جناب آقاي روحاني بزرگوار، خاطر مباركتان هست كه چند سال پيش در تبليغات انتخاباتي سال 92 از بس فكر مردم بوديد و در تبليغات انتخاباتي خودتان براي مردم دلسوزي ميكرديد، ميگفتيد كه زمان "احمدي نژاد" بيمارستانها دارو ندارند و بيمارستانها مردم را براي خريد دمپايي و ملحفه و دارو به خيابان ميفرستند تا خودشان لوازم و موارد مصرفي مريض بستري شده در بيمارستان را بخرند!! آيا شما كه اينقدر فكر مردم هستيد طي اين 6 سال حتي يكبار به داروخانه ها و يا بيمارستانها سرزده ايد كه ببينيد مردم با چه مشكلاتي دست و پنجه نرم ميكنند؟ (در يك مورد كه وزير بهداشت جنابعالي به يك بيمارستان سرزده، به عينه ديد كه بيماران بستري شده حتي بالش هم ندارند تا چه رسد به ساير موارد) با اين وضعيت و با عملكرد خوب دولت شما دلسوزي بيش از حدّتان براي خلق ايرانيان، مردم ميگويند صد رحمت به دوران احمدي نژاد!!

  آقاي نوبخت گفته كه قيمت دلار را "باد" پايين نياورده بلكه ما پايين آورده ايم!!! پس حتماً خودتان هم بخاطر "منافع ملي" نرخ دلار را افزايش داده ايد نه "باد"!!

 اگر دلسوز مردم هستيد و منافع مردم برايتان مهم است، چطور ميتوانيد نرخ دلار را پايين بياوريد اما چرا نرخ خدمات و كالاهاي اساسي و مصرفي را پايين نمي آوريد و اجناس وارداتي با ارز دولتي را به قيمت دلار آزاد به مردم ميفروشيد؟

  اگر به فكر مردم هستيد و ملت ايران را دوست داريد پس چرا گوشت آلوده و ذرتهاي فاسد و... را با ارقام كلان براي مصرف همين مردم وارد كشور ميكنيد و بعد هم ميفرمائيد كه اين اقلام وارداتي فاسد قابل مصرف براي دام و طيور (حيوانات) هم نيست و بعد با صرف ارقام كلان ديگر كالاهاي فاسد را معدوم ميكنيد!!

  اگر به فكر مردم هستيد چرا مشكل كاعذ دفترچه هاي تأمين اجتماعي مردم را رفع نمي كنيد؟

   اگر به منافع ملي مي انديشيد و به منافع مردم اهميت ميدهيد، چرا جلوي فساد اداري و مالي دولتي را نميگيريد و در برابر مبارزه با فساد آيت الله رئيسي نيز مقاومت كرده و ميفرمائيد كه انگيزه بگير و ببندها سياسي است!!

وي خاطرنشان كرد: در دوران جنگ تحميلي همۀ مردم از جمله تمامي مسئولان با جان و دل كار ميكردند و جان خود را براي كشور، ملت و همديگر فدا ميكردند نه مثل امروز كه غالب مسئولان برعكس مردم كه در سختي زندگي ميكنند در ناز و نعمت زندگي ميكنند و غرق در ثروت ميباشند و فقط از مردم توقع همكاري و ياري دولت را دارند كه چنين درخواستي هرگز محقق نخواهد شد مگر اينكه مجدداً اعتماد مردم جلب شود. مسئوليني كه در دوران جنگ، جان خود را براي كشور و ملت ميدادند به فكر مردم و حافظ "منافع ملي" بودند نه مسئولين فعلي كه مردم را فقط براي نيل به اهداف خودشان ميخواهند!! (از قديم اسم اينگونه دوستي و دلسوزي براي مردم را "دوستي خ . خ" ناميده اند).

اينجانب به صراحت اعلام ميكنم كه بعيد ميدانم دولت شما دلسوز مردم بوده و فكر "منافع ملي" و منافع ميهن باشد!! از همين

رو خواهشمندم براي پيشبرد كارهاي مورد علاقه خود از مردم مايه نگذاريد.

شما ميفرمائيد كه مشكلات در كشور زياد شده و كار‌ها به راحتي پيش نمي‌رود، ضمناً اظهار مي‌داريد كه پولي را نميشود به راحتي جابجا كرد يا به راحتي با دنيا مبادلات اقتصادي داشت و. دهها مورد ديگر.

آقاي روحاني! اگر در برابر ادارۀ امورات كشور موانع بسياري وجود دارد پس نقش "كليد" شما در اين ميان چيست؟

آقاي رئيس جمهور، آيا ميدانيد كه بدليل عملكرد غلط دولتِ شما، از اقتصاد ايران فقط جسم نحيفي و لاغري بيش نمانده است؟ آيا استحضار داريد كه طي 6 سال گذشته چه مقدار سرمايه از ايران خارج و در كشورهاي ديگر سرمايه گذاري و تبديل به ملك شده است؟

آيا ميدانيد جمع زيادي از فعالان اقتصادي هم بدليل بي توجهي دولت شما و شرايط بد اين ايام، كارخانجات خود را تعطيل كرده و اموال خويش را به پول نقد تبديل نموده و در بانكها سپرده گذاري نموده و سود كلان آنرا دريافت ميكنند؟

آيا ميدانيد جمع ديگري از فعالان اقتصادي كشورمان نيز از بد حادثه و بدليل مشكلات مالي و يا بخاطر خطاكاري و رانت خواري در زندانها بسر ميبرند؟

آيا ميدانيد بواسطه تعطيلي اين همه شركت و واحدهاي توليد و خروج سرمايه ها از ايران و زنداني شدن فعالان اقتصادي، چه تعدادي از كاركنان و گارگران به خيل بيكاران جامعه اضافه شده اند؟

باقي مانده اقتصاد ايران هم كه چيزي حدود 30% ميباشد نيز توسط شركتهاي دولتي و خصولتي ها و بدست تواناي جمعي از دلسوزان و زحمتكشان بخش خصوصي ميچرخد!!

رئيس مركز تجارت جهاني ايران در خاتمه تأكيد كرد: دركل و با عنايت به مطالب مطروحه فوق بايد عرض كنم كه آقاي روحاني هم كشور را به سبك و سياق رئيس جمهور قبل به پيش ميبرد اما با چند تفاوت و آن اينكه حداقل پشت و روي رئيس جمهور قبل يكي بود و رفتار و عملكرد و گفتمان و شلختگي و ظاهر او با هم يكي بود و آدم از وي همان چيزي را ميديد كه از وي توقع اش را داشت اما آقاي روحاني با مردم روراست نيست و با ظاهري آراسته و كلامي شيوا متأسفانه ميخواهد روز را شب و شب را روز جلوه دهد و بر همين اساس با آن چيزي كه ميگويد و مي نمايد و مي نماياند حدوداً 180 درجه فرق دارد!! ضمناً اطمينان دارم كه اگر دولت رئيس جمهور قبل برخي از كارهاي همين دولت را با مردم ميكرد، قطعاً دولتمردان امروز پوست از سرش ميكندند!!

ضمناً وي اختيارش دست خودش بود هر كاري را كه شب ميگفت، فردا همان كار را اجرا ميكرد اما عده اي از ما بهتران، جناب آقاي روحاني را محاصره و دولتش را هم به نفع خودشان مصادره كرده اند!! از همين رو آنان هستند كه دولت را با خواست و ميل و فرمان خود به پيش ميبرند و به آقاي روحاني خط ميدهند و هر مطلبي را كه ميخواهند به رئيس جمهور القاء ميكنند و از زبان ايشان سخنراني مينمايند كه مطمئنم سخنان عجيب و غريب هفته گذشته رئيس جمهور كه فرمودند "بخاطر منافع مردم حاضرم با هركسي مذاكره كنم" نيز سخنان آنان بوده كه از دهان آقاي روحاني خارج شده و شايد خودشان هم مخالف اين سخنان بوده باشند!!

متأسفانه تا زمانيكه اختيار آقاي روحاني دست اين حضرات ميباشد، كشورمان روز خوش نخواهد ديد و هر روز بايد منتظر مشكلات بيشتر، كوچكتر شدن سفره مردم، تورم و گراني، ركود اقتصادي و افزايش بيكاري، رشد دروغ و فساد و تنش هاي داخلي و بين المللي بوده و به حال ديروز خود غبطه بخوريم!!.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها