تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تله‌مديسين به قطارهاي مسافربري مي‌آيد / تجهيز 12 واگن به دارو و تجهيزات پزشكي تا دهه فجر
دوشنبه، 11 شهریور 1398 - 12:30     کد خبر: 90877

ترابر نيوز: رييس سازمان اورژانس كشور ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با شركت راه‌آهن براي تجهيز قطارهاي مسافربري به امكانات پزشكي، از آغاز به كار اورژانس ريلي در دهه فجر خبر داد.
ترابر نيوز:
اورژانس

به گزارش ايسنا، در جلسه‌اي مشترك كه با حضور دكتر پيرحسين كوليوند - رييس سازمان اورژانس كشور و دكتر رسولي - رييس شركت راه آهن برگزار شد، آموزش فوريت پزشكي ميهمانداران قطار، تجهيز واگن‌هاي قطار به دارو و تجهيزات استاندارد خدمات پيش بيمارستاني و ايجاد واگن ريلي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه بر حفظ سلامت مسافران، برنامه‌ريزي براي آموزش فوريت‌هاي پزشكي به ميهمانداران قطار و همچنين ايجاد hot line به منظور ارائه خدمات مطلوب فوريت‌هاي پزشكي در مسير حركت قطار تا تحويل بيمار به آمبولانس بين سرميهمانداران و پرستاران ترياژ تلفني ١١۵ تاكيد شد. همچنين با ايجاد ارتباط ويژه بين ديسپچ‌هاي اورژانس و راه‌آهن، تصميم گيري در مديريت بحران‌هاي احتمالي تسهيل خواهد شد.

در ادامه اين جلسه با تاكيد بر تجهيز واگن‌هاي مسافربري به دارو و تجهيزات استاندارد پزشكي، ايجاد ارائه خدمات پزشكي از راه دور (تله مديسين) مصوب شد.

در اين شيوه (تله مديسين) پزشكان ديسپچ اورژانس امكان ويزيت از راه دور و مراقبت از بيمار در قطار را پيدا خواهند كرد.

بنابر اعلام وبدا، در اين جلسه مقرر شد ۵ تا ١٢ واگن توسط شركت راه آهن توليد و توسط سازمان اورژانس كشور تجهيز و در ايام دهه فجر بهره‌برداري شود.

در فاز بعدي، توليد واگن بيمارستان براي خدمات درماني در بحران و خدمات درماني به بيماران در مناطق محروم صورت خواهد پذيرفت.

در حاشيه اين جلسه دكتر كوليوند - رييس سازمان اورژانس كشور از كنترل مركزي راه آهن بازديد كرد.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها