تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : قيمت مسكن تا پايان تابستان ارزان مي شود/ تاثير كاهش نرخ ارز بر مسكن
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 11:32     کد خبر: 90449

ترابر نيوز: يك كارشناس بازار مسكن گفت: با كاهش التهاب در بازار مسكن و اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازي در راستاي رونق در اين بازار، تا پايان تابستان با كاهش قيمت مسكن مواجه خواهيم شد.

ترابر نيوز:

احمدرضا سرحدي در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان در خصوص تاثير كاهش قيمت دلار بر بازار مسكن اظهار كرد: كاهش قيمت دلار بر بازار مسكن در بلند مدت تاثير خواهد داشت چراكه آپارتمان‌هايي كه با مصالح با قيمت‌هاي جديد در دست ساختند، حداقل تا ۱۰ ماه آينده آماده تحويل خواهند شد.

وي در ادامه افزود: اميدوار هستيم كه روند نزولي قيمت دلار تا زماني ادامه پيدا كند كه قدرت خريد مردم افزايش يابد و تسهيلات بانكي مسكن بتوانند تا ۵۰ درصد از قيمت تمام شده‌ مسكن را تامين كنند.

اين كارشناس بازار مسكن خاطر نشان كرد: هم اكنون بزرگترين مشكل بازار مسكن نبود توازن بين عرضه و تقاضا و در نتيجه كاهش چشم گير معاملات است، دولت همچنين مي‌تواند با تامين حداقل مسكن براي نيازمندان واقعي، اين التهاب را در بازار كاهش دهد و در اين صورت قيمت مسكن تا ۳۰ درصد كاهش پيدا خواهد كرد.

سرحدي در ادامه افزود: با توجه به اقدامات اخير وزارت راه و شهرسازي و همچنين اقداماتي كه بانك‌ها در خصوص تسهيلات انجام دادند، درصورتي كه روند نزولي قيمت دلار ادامه پيدا كند، تا پايان تابستان و در اواسط سال جاري شاهد رونق در بازار و كاهش چشم گير قيمت مسكن باشيم.

وي با ذكر اين مطلب كه كاهش قيمت دلار تاثير رواني زيادي بر بازار‌هاي مختلف دارد، تصريح كرد: اين موضوع مي‌تواند مردم را تاحد زيادي نسبت به سرمايه گذاري‌ اميدوار سازد همچنين باعث مي‌شود تا بخشي از افزايش قيمت‌هاي بي دليل در بازار كه به اصطلاح به آن حباب گفته مي‌شود، كاهش يابد.

اين كارشناس بازار مسكن عنوان كرد: بخش رواني كاهش قيمت دلار در تمامي بازار‌ها تاثير گذار خواهد بود، اما در بازار مسكن كه رقم معاملات سنگين است، اين تاثير در طولاني مدت نمايان خواهد شد.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها