تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : طولاني بودن فرآيند صدور پروانه انگيزه‌ها را براي ساخت و ساز غيرمجاز افزايش مي‌دهد/ لزوم كاهش فرآيند زماني صدور پروانه ساختماني
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 12:30     کد خبر: 90448

ترابر نيوز: مجيد فراهاني در موافقت با كليات طرح الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه فرآيند صدور پروانه عمليات ساختماني، گفت: شهرداري تهران بايد زمان فرآيند صدور پروانه ساختماني را كاهش دهد تا از سردرگمي مردم جلوگيري شود.

ترابر نيوز:

 

طولاني بودن فرآيند صدور پروانه انگيزه‌ها را براي ساخت و ساز غيرمجاز افزايش مي‌دهد/ لزوم كاهش فرآيند زماني صدور پروانه ساختمانيبه گزارش خبرگزاري ميزان،  رئيس كميته بودجه و نظارت مالي شوراي شهر تهران در موافقت با كليات طرح الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه فرآيند صدور پروانه عمليات ساختماني عنوان كرد: امروز بيشترين مراجعات به شهرداري تهران به واسطه درخواست دريافت مجوز پروانه ساختماني است كه متاسفانه به دليل طولاني بودن روند رسيدگي به اين درخواست‌ها سبب شده تا نوعي سرگرداني و بلاتكليفي براي شروع ساخت و ساز در ميان مردم وجود داشته باشد.

 

فراهاني تاكيد كرد: مشكلات موجود در دريافت پروانه ساختماني سبب شده تا تمايل برخي افراد براي ساخت و ساز غيرمجاز افزايش پيدا كند.

 

عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: از سوي ديگر در سال جاري شرايط ساخت و ساز سخت و قيمت مسكن به صورت سرسام‌آور افزايش پيدا كرده و اين اتفاقات سبب شده تا توان سازندگان و خريداران كاهش پيدا كند همچنين از سوي ديگر نوسانات نرخ ارز و ... به صورت شديد بر شرايط اقتصادي كشور اثر گذاشته كه مي‌تواند در ساخت و ساز اثرگذار باشد و بدين ترتيب انگيزه خريداران و مجريان براي ورود به اين عرصه را كم كند.

 

رئيس كميته بودجه و نظارت مالي شوراي شهر تهران با انتقاد از طولاني بودن صدور پروانه ساختماني افزود: طولاني بودن صدور پروانه ساختماني مزيد بر علت خواهد و بر مشكلات مي‌افزايد. طولاني شدن زمان استعلامات مراجع مختلف و تداخل با خدمات الكترونيك شهر و بررسي نماي ساختمان همگي از مشكلاتي است كه ما شاهديم و سبب طولاني شدن روند صدور پروانه خواهد شد.

 

وي با اشاره به روند صدور پروانه در برخي كلان‌شهر‌ها گفت: چگونه است در برخي شهر‌ها مانند مشهد توانستند زمان صدور پروانه را به واسطه كوتاه كردن فرايند صدور پروانه كاهش دهند و اين فرايند را اصلاح كنند و مهم است كه صدور پروانه به صورت نظام‌مند و سيستماتيك صورت پذيرد.

 

فراهاني با اشاره به لوايحي كه در گذشته وجود داشته عنوان كرد: در گذشته نيز چنين بحث‌هايي وجود داشته، اما همچنان در فرآيند صدور پروانه به صورت گام به گام مشكلاتي وجود دارد لازم است در اين فرآيند اصلاح شده صورت پذيرد و از لحاظ زماني براي كوتاه شدن آن كار‌هايي انجام شود تا سبب سردرگمي مردم نشود.

 

گفتني است اين طرح با اكثريت آرا و با ۱۷ راي موافق به تصويب رسيد.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها