تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : گلوبال تايمز: آمريكا تنگه هرمز را به خطرناكترين منطقه جهان تبديل كرده است
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 10:50     کد خبر: 90445

ترابر نيوز: «گلوبال تايمز» روزنامه ارگاني حزب حاكم چين نوشت سياست هاي نظامي و مداخله جويانه آمريكا، منطقه خاورميانه و تنگه هرمز را به خطرناكترين ناحيه دنيا تبديل كرده است.

ترابر نيوز:

گلوبال تايمز: آمريكا تنگه هرمز را به خطرناكترين منطقه جهان تبديل كرده است

اين روزنامه روز يكشنبه در مطلبي با اشاره به حضور نيروهاي خارجي در خليج فارس خاطر نشان كرد بيگانگان هميشه براي خاورميانه دردسر ايجاد كرده اند و آمريكا هرگز اجازه نداده است تا ثبات بر اين منطقه حاكم باشد.

نشريه مي نويسد نيروهاي خارجي مي خواهند عامل بي ثباتي باشند آمريكا هر زماني كه كشورهاي منطقه سعي در وحدت و اتحاد و يگانگي داشته اند، اوضاع را به تنش كشانده است.

گلوبال تايمز به كشورهاي منطقه توصيه مي كند كه به دنبال رشد و توسعه مشترك باشند با يكديگر همزيستي مسالمت آميز داشته باشند و دسيسه هاي بيگانگان را خنثي كنند.

اين روزنامه چيني نوشت كه اگر جنگي در منطقه درگيرد، دستكم ۲۰ درصد از نفت دنيا از اين منطقه عبور نخواهد كرد و تردد بسياري از نفتكش ها مختل خواهد شد و ضربه سهمگيني به اقتصاد كشورها وارد خواهد شد.

گزارش مي افزايد كشورهاي خليج فارس بايد مذاكره كنند و با يكديگر براي حل اختلافات رايزني داشته باشند و بدانند كه ثبات در منطقه خاورميانه در دستان آنهاست و آنها بايد تعيين كننده امنيت و ثبات باشند.

گلوبال تايمز اضافه كرد درست است فشارهاي آمريكا براي برهم زدن اوضاع بيشتر شده است درست است اين كشور بر ايران فشار وارد مي كند اما اگر كشورهاي خاورميانه متحد باشند مي توانند از اين فشارها به عنوان يك فرصت براي تغيير استفاده كنند و باعث شوند تا ثبات منطقه توسط آنها تعيين شود و قدرت هاي بيگانه هم در اين ميان كاري از دستشان ساخته نخواهد بود.

روزنامه چيني از همه كشورهاي منطقه خاورميانه خواسته است با با يكديگر همكاري مشترك داشته باشند و سرنوشت خودشان را از دستان بيگانگان خارج كنند و هر كاري مي توانند براي تثبيت اوضاع انجام دهند و باعث شوند تا سرمايه گذاران با ديدن نتايج اين ثبات همچنان به سوي خاورميانه بشتابند.


برگشت به تلکس خبرها