تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : حمله تمساح به دختربچه ۱۰ ساله
شنبه، 29 تیر 1398 - 21:10     کد خبر: 90436

ترابر نيوز:

شفقنا زندگي-رئيس اداره حفاظت محيط زيست چابهار نيز اظهار داشت: حدود ۴۰۰ تمساح پوزه كوتاه يا به زبان بلوچي گاندو در حوزه حفاظت شده باهوكلات زيست مي كنند كه برخي مواقع شاهد خسارت و تلفات جاني و مالي هستيم.

ايرنا: حوا رئيسي دختر حدود ۱۰ ساله اهل روستاي مولاآباد كشاري از توابع شهرستان سرباز در استان سيس در پايين دست سد پيشين رودخانه باهوكلات عصر امروز جمعه طعمه تمساح پوزه كوتاه (گاندو) شد اما زنده ماند.

اين كودك به همراه خانواده با هدف برداشت آب و شستشوي ظروف به رودخانه رفته و در كنار آب مشغول بازي بود كه طعه تمساح شد.

پس از حمله تمساح بلافاصله همراهان وي و به ويژه خواهرش با چوب و سنگ به تمساح حمله ور شده و پس از چندين دقيقه جدال با گاندو، از انتقال كودك به داخل آب جلوگيري كرده و اين دختر خون آلود را از دهان گاندو نجات دادند.

مدير شبكه بهداشت و درمان چابهار داشت: اين كودك با نام حوا رئيسي حدود ۱۰ ساله پس از زخمي شدن از ناحيه دست به درمانگاه روستاي درگس منتقل شد و سپس با آمبولانس به بيمارستان امام علي (ع) چابهار انتقال يافت.

محمود حسين بر با بيان اينكه بيمار نيمه جان و به شدت زخمي حدود ساعت ۲۰ امشب به محض ورود به بيمارستان چابهار در اتاق عمل تحت مداوا قرار گرفت، خاطرنشان كرد: دست اين كودك توسط گاندو كاملاً شكسته و استخوان هاي آن نيز از هم جدا و قابل پيوند نيز نيست.

وي افزود: متاسفانه بي آبي و نجات از گرما سبب شده تا كودكان در كنار بركه ها و رودخانه مشغول بازي شوند و همراه خانواده و پدر و مادر براي مراجعه به رودخانه و برداشت آب همراه شوند كه اين حوادث دردناك پيش مي آيد.

وي گفت: دست اين كودك شديداً آسيب ديده و بجز پوست چيز ديگري نمانده است.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست چابهار نيز اظهار داشت: حدود ۴۰۰ تمساح پوزه كوتاه يا به زبان بلوچي گاندو در حوزه حفاظت شده باهوكلات زيست مي كنند كه برخي مواقع شاهد خسارت و تلفات جاني و مالي هستيم.

اشرفعلي حسيني افزود: پس از وقوع اين حادثه به بيمارستان امام علي (ع) چابهار مراجعه و از بيمار عيادت و با خانواده حوا رئيسي ديدار و دلجويي و همدردي كردم.

وي بيان كرد: در سالهاي گذشته نيز يكي از اهالي كشاري طعمه تمساح شد و جان خود را از دست داد.

گاندو يكي از جانوران نادر در سيستان وبلوچستان است كه در رودخانه سرباز، سد پيشين، سد زيردان و رودخانه قصرقند زيست مي كند.

به گزارش ايرنا در سالهاي اخير حدود ۲۰ كودك و نوجوان بر اثر غرق شدن در هوتگ (گودال حفر شده براي ذخيره آب باران براي استفاده مشترك انسان و حيوان)، بركه، رودخانه و گودال ها غرق شده و جان خود را از دست داده اند كه نياز است براي آبرساني روستاهاي جنوب سيستان و بلوچستان بطور اصولي چاره‌انديشي شود تا شاهد مرگ ناگوار كودكان نباشيم.

 


برگشت به تلکس خبرها