تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برقي شدن تاكسي و افتتاح نخستين جايگاه شارژ خودروهاي برقي
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 12:45     کد خبر: 90034

ترابر نيوز: نخستين جايگاه شارژ خودرو و موتور سيكلت برقي توسط گروه مپنا در برج ميلاد تهران افتتاح شد.
ترابر نيوز:

برقي شدن تاكسي و افتتاح نخستين جايگاه شارژ خودروهاي برقيبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، عباس علي آبادي در مراسم افتتاح جايگاه شارژ خودرو برقي كه با حضور شهردار تهران انجام شد با اشاره به اينكه اين جايگاه شارژ خودرو برقي داراي دو خط تامين توان براي خودرو و موتور سيكلت است افزود: در خط يك شارژ سريع و شارژ كند نصب شده و در خط دو نيز شارژ موتوسيكلت نيز قرار دارد.
وي با بيان اينكه شارژ سريع خودرو برقي با توان 43 كيلووات قابل استفاده براي تمام خودروهاي برقي استاندارد دنيا است گفت: يك خروجي شارژ سريع با توان 50 كيلووات تحت پروتكل chademo قابل استفاده براي خودروهاي شرق آسيا شامل خودروهاي ميتسوبيشي، كيا و نيسان نيز نصب شده است.
مدير عامل گروه مپنا با اشاره به اينكه شارژهاي نصب شده براساس استانداردهاي بين المللي بومي سازي و ساخت داخل شده است ادامه داد: اين ايستگاه داراي شارژ كند، خودرو برق با توان 7/4 كيلووات است و مي تواند همه خودروهاي برقي استاندارد را تامين توان كند.
وي حمل و نقل را بخش جدا نشدني از زندگي بشر دانست و گفت: حدود 20 درصد كل تقاضاي جهاني مربوط به انرژي و 30 درصد از ميزان انتشار آلاينده كربن دياكسيد مربوط به همين مصرف انرژي است به همين دليل براي ايجاد يك زيست بوم پايدار در حمل ونقل بايد نگاه ويژه اي بين المللي به آن داشت.
علي آبادي با اشاره به نقش خودروها در بحث مصرف انرژي و ايجاد آلايندگي افزود: هم اكنون فناوري هاي بسيار متنوعي براي بهبود عملكرد خودروها از نظر مصرف انرژي، اقتصاد و محيط زيست ارائه شده است كه مهمترين فناوري ارائه شده در اين زمينه توليد انواع خودروهاي الكتريكي است.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي الكتريكي و هيبريدي با توجه به نحوه تامين برق و سوخت اوليه حدود دو سه برابر در مصرف انرژي در اروپا صرفه جويي مي كنند ادامه داد: به بيان ديگر درخودرو احتراق داخلي لازم است دو تا سه برابر سوخت فسيلي بيشتري از چاه استخراج شود تا بتوانيم انرژي ميكانيكي برابر در چرخ خودرو ايجاد كنيم.
مديرعامل گروه مپنا افزود: در خودروهاي الكتريكي به دليل جايگزيني با خودروهاي موتور احتراق داخلي با موتورهاي الكتريكي مي توان از مزايايي چون كاهش وزن موتور و حجم افزايش شتاب بهبود راندمان تبديل انرژي كاهش مصرف انرژي كاهش هزينه هاي تعميرات و نگهداري و كاهش آلودگي صوتي نام برد.
علي آبادي گفت: براي توسعه استفاده از خودروهاي برقي بايد زيرساخت هاي آن آماده باشد كه ما با نصب اين جايگاه زير ساخت مورد نياز را فراهم كرديم.

مديرعامل شركت تاكسيراني تهران گفت: براي توسعه استفاده از خودروهاي برقي در تهران برخي از تاكسي هاي اين شهر به صورت آزمايشي برقي خواهد شد.
ميثم مظفري در گفتگو اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، در حاشيه افتتاح جايگاه شارژ خودروهاي برقي با اشاره به اينكه هم اكنون 80 هزار دستگاه تاكسي در ناوگان تاكسيراني تهران فعاليت مي كنند افزود: ناوگان تاكسيراني تهران با توجه به پيمايش زيادي كه انجام مي دهد يكي از بهترين و مستعدترين حوزه ها براي توسعه بهره گيري از خودروهاي برقي در كشور است.
وي با بيان اينكه هم اكنون مذاكرات اوليه براي توسعه خودروهاي پاك در مدل هاي مختلف انجام شده است گفت: درحال حاضر 800 دستگاه از ناوگان تاكسيراني تهران از نوع خودروهاي هيبريدي و پاك هستند.
مدير عامل شركت تاكسيراني تهران ادامه داد: در برنامه ريزي هاي انجام شده خودروهاي پاك به دو صورت وارد ناوگان تاكسيراني خواهند شد يكي از اين مدل ها واردات خودروهاي برقي و مدل دوم مشاركت در گروه مپنا برقي سازي خودروهاي فعلي است.
مظفري با اشاره به بهره گيري از تكنولوژي ويژه اي براي برقي سازي خودروهاي فعلي گفت: تست هاي اوليه در حال انجام است كه در صورت دريافت استاندارد لازم برقي سازي خودروها در همه ناوگان تاكسيراني انجام خواهد شد .
وي افزود: در صورت تحقق اين طرح خودروها مي توانند به طور هم زمان از بنزين و برق استفاده كنند.


برگشت به تلکس خبرها