تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : آينده خوبي در انتظار شهرهاي جديد است
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 12:50     کد خبر: 89512

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد براينكه طبق مصوبه جديد، هزينه‌كرد شركت عمران براي احداث خدمات روبنايي ديگر معافيت نبوده و به جاي ماليات قطعي تلقي مي‌شود گفت: بدون شك با اين اقدام دست ما براي هزينه در اين حوزه بازتر مي‌شود و مي‌توانيم خدمات بيشتري در بخش‌هاي گوناگون فرهنگي، آموزشي و ... در شهرها ايجاد كنيم.
ترابر نيوز:

حبيب‌اله طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در خصوص مصوبه اخير هيات وزيران مبني بر نحوه سرمايه‌گذاري شركت در ساخت خدمات روبنايي در شهرهاي جديد گفت: هزينه‌كرد شركت عمران شهرهاي جديد براي ساخت خدمات روبنايي در اين مناطق در چند سال گذشته نيز به حساب ماليات قطعي اين شركت محسوب شده و جزو قوانين رايج بود اما پس از مدتي با تصويب قوانين جديد اين قانون لغو و از جمله معافيت‌هاي شركت اعلام شد.

طاهرخاني ادامه داد: خوشبختانه با پيگيري‌هاي جدي وزير راه و شهرسازي اين مسئله منجر به نشكيل جلسه‌اي در معاونت حقوقي رياست جمهوري شد كه در نهايت استدلال‌هاي شركت براي بازگشت قوانين به حالت قبل پذيرفته و اين مصوبه به امضا رسيد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد براينكه طبق مصوبه جديد، هزينه‌كرد شركت عمران براي احداث خدمات روبنايي ديگر معافيت نبوده و به جاي ماليات قطعي تلقي مي‌شود گفت: بدون شك با اين اقدام دست ما براي هزينه در اين حوزه بازتر مي‌شود و مي‌تواينم خدمات بيشتري در بخش‌هاي گوناگون فرهنگي، آموزشي و ... در شهرها ايجاد كنيم.

وي با بيان اينكه اين مصوبه در كاهش هزينه هاي شركت عمران شهرهاي جديد در محل ساخت خدمات روبنايي تأثير بسزايي خواهد داشت گفت: قطعا در اين حالت قدرت مانور ما در سرمايه گذاري براي ساخت خدمات بيشتر، افزايش يافته و آينده خوبي را براي شهرهاي جديد به همراه خواهد داشت.

گفتني است هيات وزيران در جلسه ۱۹ اسفندماه ۹۷ به پيشنهاد شماره ۳۷۳۳۸.۱۶۰۵۶۸ مورخ ۱ اسفندماه ۹۷ معاونت حقوقي رييس جمهور و به استناد اصل يكصد و سي و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران استفاده از منابع داخلي شركت‌هاي عمران شهرهاي جديد براي ايجاد فضاهاي آموزشي، خدماتي، فرهنگي و مذهبي به عنوان ماليات‌هاي شركت را تصويب كرد.

متن اين حكم به شرح زير است:

در اجراي تبصره ماده (۵) قانون ايجاد شهرهاي جديد – مصوب ۱۳۸۰- سرمايه‌گذاري از محل منابع داخلي شركت‌هاي عمران شهرهاي جديد براي ايجاد فضاهاي آموزشي، خدماتي، فرهنگي و مذهبي به حساب ماليات‌هاي قطعي شده شركت منظور خواهد شد.

 


برگشت به تلکس خبرها