تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : قيمت بليت هواپيما و قطار افزايش نمي‌يابد
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 09:51     کد خبر: 89503

ترابر نيوز: وزير راه و شهرسازي گفت: قيمت بليت هواپيما و قطار در نوروز ۹۸ افزايش نمي‌يابد.
ترابر نيوز:
قيمت بليت هواپيما و قطار افزايش نمي‌يابد

به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمد اسلامي در گفتگوي ويژه خبري افزود: مجوز افزايش 15 درصدي براي ظرفيت پروازهاي داخلي و خارجي در تعطيلات عيد 98 صادر شده است.

وي نبود سامانه فروش بليت و نداشتن نقدينگي را از مهمترين علت هاي فروش چارتري بليت هواپيما دانست و گفت: شركت هاي هواپيمايي تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه هاي فروششان را ايجاد كنند.

اسلامي افزود: بر اساس دستور بانك مركزي، بانك هاي عامل وظيفه تأمين نقدينگي شركت هاي هواپيمايي براي سرمايه در گردش اين شركت ها را به عهده دارند.

وي گفت: سقف قيمت هاي مجاز براي بليت پروازها مشخص و به شركت هاي هواپيمايي اعلام شده است و هيچ شركتي اجازه فروش بليت بيشتر از نرخ اعلام شده را ندارد.

اسلامي افزود: بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر برخورد مناسب با شركت هاي هواپيمايي كه تأخير در پرواز داشته باشند صورت مي گيرد.

وي گفت: 16 شركت هواپيمايي كشور براي توسعه ناوگانشان همواره در پي تأمين هواپيماهاي جديد هستند.

وزير راه و شهرسازي افزود: نخستين بار ستاد نوروزي در اين وزارتخانه براي مديريت سفرهاي نوروزي تشكيل شده است.

اسلامي گفت: 3 هزار و 300 نقطه حادثه خيز در جاده هاي كشور وجود دارد كه در 50 درصد آنها حادثه رخ داده و منجر به تلفات شده است.

وي افزود: با وجود محدوديت هاي اعتباري براي ايمن تر شدن نقاط حادثه خيز اقدام به ساخت 800 كيلومتر باند دوم در اين راه ها شده كه 300 كيلومتر آن به بهره برداري رسيده است و 300 كيلومتر ديگر تا چند روز ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.

اسلامي گفت: براي كنترل بيشتر در نقاط حادثه خيز امسال 20 هزار تابلوي علايم آشكارسازي در اين نقاط نصب شده است.

وزير راه و شهرسازي افزود: به منظور ايجاد اصلاحات سيستمي، فرهنگ سازي و نظارت بر سفرها نخستين بار نهاد ايمني ملي در وزارت راه و شهرسازي ايجاد مي شود.

اسلامي گفت: 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در نوروز 98 اقدام به جا به جايي مسافران مي كنند.

وي افزود: در سال 97 كرمانشاه، اروميه و رشت به شبكه ريلي كشور ملحق شد.

اسلامي گفت: براي بهبود خدمات ريلي به مردم نياز به 100 رام قطار جديد داريم.

او با بيان اينكه قيمت بليت قطار در نوروز 98 افزايش نيافته است افزود: شركت هاي حمل و نقل ريلي اقدام به افزايش 15 درصدي عرضه صندلي در سفرهاي نوروزي كرده اند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به سفر رئيس جمهور به عراق امضاي سند احداث راه آهن شلمچه ــ بصره را از جمله دستاوردهاي اين سفر دانست و گفت: براي اجراي اين طرح نياز به ساخت پل بر روي اروندرود و احداث 32 كيلومتر راه آهن در عراق است كه اميدواريم در 2 سال و نيم آينده خط آهن شلمچه به بصره به بهره برداري برسد.

اسلامي افزود: پايانه جديد مسافري قشم براي سفرهاي دريايي يكشنبه افتتاح مي شود.

وي گفت: 80 فروند شناور مسافران نوروزي را از بندر عباس جا به جا مي كنند و در روز امسال از شناورهاي جديد استفاده خواهد شد.

اسلامي افزود: از روز يكشنبه پيش بيني هاي سه روزه سازمان هواشناسي از وضعيت هواي استان ها به صورت پيامكي به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وزير راه و شهرسازي گفت: سياست دولت افزايش توليد مسكن با ارائه مشوق هاي مختلف از جمله عرضه زمين، اعطاي تسهيلات به سازندگان با قابليت واگذاري به خريداران، تسهيل مجوزها براي ساخت و ساز و دادن كارت اعتباري مصالح به سازندگان است.

اسلامي افزود: در تلاشيم تا ساخت و عرضه مسكن را متناسب با توان خريداران افزايش دهيم.

وي گفت: در چند ماه اخير 75 هزار واحد مسكن مهر در شهرك هاي اطراف تهران تكميل و به مردم تحويل شد و تا شب عيد 15 هزار واحد مسكوني ديگر در قالب اين طرح به مردم تحويل داده خواهد شد.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها