تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نهضت صرفه‌جويي را با راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي آغاز كنيد
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 - 12:33     کد خبر: 88736

ترابر نيوز: رييس اتاق كرمان راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي را سرآغاز نهضت صرفه‌جويي و استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در استان كرمان دانست و عنوان كرد: با توجه به اينكه استان كرمان پتانسيل بسيار خوبي در خصوص انرژي خورشيدي دارد لذا بايد از اين پتانسيل نهايت استفاده لازم را برد.
ترابر نيوز:

نيروگاه خورشيدي

به گزارش ايسنا، "مهدي طبيب‌زاده" صبح امروز چهارم بهمن‌ماه در چهلمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان كرمان گفت: غفلت بسيار زيادي در استفاده از انرژي در استان و كشور مي‌شود.


وي از تاثير انرژي بر كسب و كار سخن گفت و بيان كرد: ارزش مصرفي حامل‌هاي انرژي و انرژي الكتريكي در استان كرمان براساس قيمت‌هاي واقعي حدود 40 هزار ميليارد تومان است كه تنها متاسفانه 4 هزار ميليارد تومان آن وصول مي‌شود.

رييس اتاق كرمان بر لزوم توسعه نيروگاه‌هاي خورشيدي تاكيد كرد و افزود: بايد نهضت توسعه نيروگاه‌هاي خورشيدي در استان كرمان راه‌اندازي شود و بايد پيك‌زدايي به سمت صنعت برد كه مي توان اين كار را در تابستان سال آينده در دستور كار قرار دهيم.

وي راه‌اندازي نيروگاه‌هاي خورشيدي را سرآغاز نهضت صرفه‌جويي و استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير دانست و عنوان كرد: با توجه به اينكه استان كرمان پتانسيل بسيار خوبي در خصوص انرژي خورشيدي دارد لذا بايد از اين پتانسيل استفاده لازم برد.

طبيب‌زاده ظرفيت توليد انرژي خورشيدي استان كرمان را 10هزار مگاوات دانست و بيان كرد: بايد براي تسهيل راه‌اندازي اين نيروگاه‌ها اقدامات موثري از سوي استانداري كرمان و دستگاه هاي ذيربط صورت گيرد.

انتهاي پيام


برگشت به تلکس خبرها