تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : پيشگيري و پيش آگاهي براي مقابله با مخاطرات طبيعي ضروري است
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 10:55     کد خبر: 88725

ترابر نيوز: مديركل مديريت بحران استانداري آذربايجان شرقي گفت: پيشگيري، پيش آگاهي و آمادگي براي مقابله با مخاطرات طبيعي ضروري است، لذا تمامي دستگاه‌ هاي دولتي بايد آموزش هاي خود را به روز كنند.
ترابر نيوز:
پيشگيري و پيش آگاهي براي مقابله با مخاطرات طبيعي ضروري است

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدباقر هنربر در بازديد از مناطق حادثه‌خيز شهرستان عجب‌شير با تاكيد بر برگزاري مرتب و مستمر جلسات شوراي هماهنگي مديريت بحران و دوره هاي اموزشي در شهرستان ها، گفت: هنر مديريتي اين است كه در گام اول از بروز حوادث جلوگيري كنيم و در صورت وقوع حادثه، خسارت‌ هاي مالي و جاني را كاهش دهيم.

وي افزود: دستگاه هاي اجرايي بايد با برگزاري تمرين هاي آماده سازي، براي مديريت در مواقع بحراني خود و مجموعه خود را آماده نگه دارند.

فرماندار عجب شير نيز در اين بازديد با مهم عنوان كردن نقش آموزش در مديريت بحران ‌ها، گفت: با كمك آموزش نه تنها مي ‌توان از ميزان خسارت و تلفات ناشي از بحران پيشگيري كرد بلكه مي توان در مواردي هم از بسياري حوادث جلوگيري كرد.

عادل اصغرپور با بيان اينكه برخي كارها نياز به اعتبار نيست نياز به مديريت قبل از حوادث با امكانات شهرستاني است افزود: در مواقع بحراني بويژه بحران ‌هاي فراگير براي خدمت‌ رساني بهتر لازم است، مديران و مسئولان ذيربط با آگاهي و آمادگي كامل نسبت به وظايف خود، حاضر باشند.

وي افزود: عجب شير در مسير مواصلاتي شاهراه استان به جنوب اين استان و ديگر استان ها قرار دارد از اين رو دستگاه هاي مستقر در اين شهرستان بايد همواره آماده تر باشند.

وي با تاكيد بر اختصاص اعتبار براي ساخت پل در روستاي خانيان و بارازلو و پل تاريخي در حال تخريب روستاي النجق، افزود: ۱۶ پل در شهرستان نيازمند به تعريض و اصلاح سازه دارند.

اصغرپور اظهار داشت: هر يك از اين پل ها در مسير اصلي قرار گرفته اند و نوسازي و مرمت آنها ضروري است.

وي همچنين با اشاره به اينكه ۱۶روستاي عجب شير در وسط يا كنار رودخانه قرار دارند و مردم اين روستاها همواره در تهديد هستند افزود: اجراي اقدامات پيشگيرانه در اين روستاها نوعي مديريت قبل از بحران است كه بايد انجام شود.


برگشت به تلکس خبرها