تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : گفتار درماني مشكل زلزله پايتخت را حل نمي‌كند
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 13:58     کد خبر: 87925

ترابر نيوز: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اگر مي‌خواهيم در صورت بروز حوادث طبيعي و سوانح، غافلگير نشده و دچار بحران نشويم امروز زمان عمل كردن است و بايد تحول جدي در روند مديريت شهري و تزريق انگيزه و همت براي خدمت به بدنه شهرداري صورت گيرد، در غير اين صورت پاسخ مناسبي در برابر مطالبات مردم نخواهيم داشت.
ترابر نيوز:

به گزارش خبرگزاري ميزان محسن هاشمي در صدمين جلسه علني شوراي شهر تهران با بيان اينكه در سالگرد زلزله غرب كشور قرار داريم، اظهار كرد: ياد هموطنان آسيب ديده در اين حادثه را گرامي مي‌داريم و اميدواريم دستگاه‌هاي مسئول در رسيدگي به وضعيت اين عزيزان، هرچه سريع‌تر بتوانند به وظايف خود عمل كنند

وي ادامه داد: شوراي شهر تهران مصوب كرد به ميزان ده ميليارد تومان به مناطق زلزله كمك شود كه امروز بخشي از اين كمك در قالب سي دستگاه ماشين آلات به استان كرمانشاه ارسال مي‌شود.

هاشمي تصريح كرد: سال گذشته و در زمان زلزله گفته شد، كه اين زلزله هشداري گويا براي شهر تهران است، زيرا كه شدت آن نه به اندازه‌اي است كه ناديده گرفته شود و نه به حدي كه خسارات و تلفات سنگيني را در تهران ايجاد كند، زماني كه با تعدادي از همكاران شوراي شهر تهران در مناطق زلزله زده حضور يافتيم عمق اين هشدار را بيشتر حس كرديم. اگر زلزله‌اي در حد زلزله غرب در تهران رخ بدهد، خسارات آن قابل توصيف نيست.

‏‎رييس شوراي شهر تهران اضافه كرد: اكنون پس از يكسال از گذشت اين حادثه و ديدن رنج‌هاي همطوطنان عزيزمان جاي اين پرسش است كه براي كاهش آسيب‌ها مقابل زلزله چه كرده ايم؟ آيا عملكرد مديريت شهري و دولت در نوسازي بافت‌هاي فرسوده، مقاوم سازي سازه‌هاي مهم و سيستم مديريت بحران تحولي چشمگير يافته است و مي‌توانيم بگوييم آسيب پذيري تهران را در برابر زلزه كاهش داديم؟

‏‎رييس شوراي شهر تهران با بيان اينكه اگر پاسخ منفي است بايد در عملكرد خود تجديد نظر كنيم، اضافه كرد: متاسفانه امروز و با حضور بيشتر رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي در تصميم گيري‌ها، به جاي آنكه نظارت عمومي بر عملكرد افزايش يابد، گرايش به سخن گفتن و گفتار درماني بجاي عملگرايي و واقع بيني رشد پيدا كرده است
وي ادامه داد: ما براي مواجه با تهديدات عيني نظير زلزله و مشكلات واقعي نظير آسيب پذيري در برابر سوانح، نياز به اقدامات اجرايي و فيزيكي داريم، نه آنكه به سخنراني، وعده دادن و ارائه برنامه‌هاي غيراجرايي بپردازيم.

‏‎هاشمي با بيان اينكه اكنون حدود يك سوم از مدت مسئوليت اين دوره مديريت شهري سپري شده است و سي ماه تا انتخابات آينده باقي مانده است، تصريح كرد: تا چه زماني مي‌توانيم با گفتار درماني و ارائه وعده‌ها يا فرافكني مشكلات، عملكرد خود را توجيه كنيم. نارضايتي مردم از برطرف نشدن مشكلات اصلي شهر كه آسيب پذيري مقابل سوانح طبيعي يكي از مهم‌ترين موارد آن است يك واقعيت است و نمي‌توان اين مطالبه عمومي را ناديده گرفت و از مردم سالاري و دموكراسي سخن گفت.

‏‎وي گفت: امروزه بخش مهمي از انرژي و وقت مديريت شهري صرف انتصابات، مهره چيني و مسايل غير كاركردي مي‌شود و انگيزه كافي براي خدمت و فعاليت موثر در بسياري از بخش‌هاي به مديران شهري وجود نداد.

‏‎به گفته هاشمي پرسنل و مديران مياني شهرداري بايد انگيزه، اراده و پيگيري را در سطوح بالاتر احساس كنند تا نسبت به انجام خدمت دغدغه داشته باشند و بي ثباتي و فعاليت‌هاي سياسي و خارج از وظايف سازماني مديران يكي از آسيب‌هاي جدي عملكرد مديريت شهري است.

هاشمي تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم در صورت بروز حوادث طبيعي و سوانح، غافلگير نشده و دچار بحران نشويم امروز زمان عمل كردن است و بايد تحول جدي در روند مديريت شهري و تزريق انگيزه و همت براي خدمت به بدنه شهرداري صورت گيرد، در غير اين صورت پاسخ مناسبي در برابر مطالبات مردم نخواهيم داشت.

 انتهاي پيام /

 


برگشت به تلکس خبرها