تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برنامه دولت براي ترانزيت و حمل ونقل بين‌المللي
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 11:49     کد خبر: 87911

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اگر مي‌خواهيم حمل‌ونقل را اقتصادي كنيم و با دنياي بيرون ارتباط داشته باشيم، بايد راه‌حلي براي روان‌سازي ترانزيت در كشور بيابيم.
ترابر نيوز:

ترانزيت

عبدالهشام حسن‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان كرد: ايران با داشتن حدود ۳۴۰ هزار ناوگان و همسايگان مختلف در اطراف كشور، وجود كريدور شرق به غرب و دسترسي به آبهاي گرم از موقعيت ذاتي خوبي براي ترانزيت برخوردار است.

 معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه فاصله معناداري بين ريل و جاده وجود دارد، عنوان كرد: ما نمي‌توانيم ۱۵۰ هزار وسايل نقيله را دركوتاه مدت طي سه چهار سال آينده از رده خارج كنيم. نوسازي ناوگان با توجه به قيمت تمام شده خودرو قبل از افزايش ارز براي هر خودرو حدود  ۶۰۰ تا ۷۰۰  ميليون تومان بود و متاسفانه بعد از نوسانات اخير ارز قيمت آن به بالاي يك ميليارد تومان رسيده است.  

حسن‌نيا اضافه كرد: اگر مي‌خواهيم حمل ونقل را اقتصادي كنيم و با دنياي بيرون ارتباط داشته باشيم، بايد راه‌حلي براي روان‌سازي ترانزيت در كشور بيانديشيم، شايد اين امر در كوتاه مدت به نفع رفتارهاي سازماني ما نباشد ولي به نفع اقتصاد ملي و اشتغال است.

وي خاطرنشان كرد: از اين جهت ما دنبال اين هستيم كه اقداماتي را درجهت بهبود در آمد حمل ونقل انجام دهيم تا درنهايت باعث توليد ثروت و سرمايه ملي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي درخصوص برنامه دولت براي ترانزيت و حمل ونقل بين‌المللي، تصريح كرد: بايد نگاهي به دستورالعمل‌هاي مربوط به عبور از مزر بياندازيم و در صورت نياز آن‌ها را اصلاح كنيم و از شركت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي داخلي در ‌مقايسه با شركت‌هاي حمل و نقل كشور هاي ديگر حمايت كنيم و براي محقق ساختن اين هدف بايد در مرحله اول براي شركت‌هاي حمل ونقل بين‌المللي مزيت‌هايي ايجاد كنيم، قوانين و دستورالعمل‌ها را اصلاح كنيم و براي رقابت با شركت‌هاي حمل ونقل كشورهاي ديگر روش‌هايي اتخاذ كنيم كه اقتصادي بشمار آيد.

حسن‌نيا افزود: همچنين براي اينكه شركت‌ها بتوانند در بخش ترانزيت بيشتر از گذشته فعال باشند بايد ناوگان باري را توسعه دهيم تا ترانزيت دو برابر شود و راهكار اصلي اين افزايش اين است كه براي نوسازي ناوگان بايد برنامه ششم توسعه، ماده ۳۰ را پيگيري كنيم تا بتوانيم ناوگان داخل كشور و ناوگان برون مرزي كه وظيفه ترانزيت را برعهده دارند تقويت كنيم.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها