تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : هدف اصلي دولت، زيست‌پذير كردن محلات ناكارآمد است/ شركت بازآفريني شهري ايران اراضي خود را به هنرمندان مي‌دهد
دوشنبه، 26 شهریور 1397 - 13:30     کد خبر: 87413

ترابر نيوز: دبير ستاد ملي بازآفريني شهري پايدار اظهار داشت: افزايش كيفيت زندگي ساكنين در محلات هدف بازآفريني شهري به عنوان سياست و رويكرد دولت درحوزه بازآفريني شهري به شمار مي‌آيد.
ترابر نيوز:

هوشنگ عشايري

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي شركت بازآفريني شهري ايران، هوشنگ عشايري با حضور در استوديو برنامه مشاور شبكه آموزش سيما با بيان اين مطلب گفت: افزايش كيفيت زندگي و شرايط زيست پذيري ساكنين در محلات هدف بازآفريني شهري به عنوان هدف اصلي دولت است.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بازآفريني شهري شامل حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، فني و مهندسي و... مي شود، گفت: بازآفريني شهري زماني قابل تحقق است كه ساكنين محله نيز در همه مراحل آن اعم از تهيه طرح، اجرا و بهره برداري مشاركت كنند.

مديرعامل شركت بازآفريني شهري ايران با اشاره به اينكه ارتقاء توان اقتصادي، اجتماعي و نهادي ساكنين محله به عنوان نقاط كليدي در بازآفريني محله محسوب مي شود، گفت: بايد در اين رابطه توانمنديهاي عمومي و خصوصي ساكنين محلات هدف ارتقا يابد.

وي با اشاره به اينكه ظرفيت سازي در بازآفريني شهري به عنوان گام اول در بازآفريني شهري است، افزود: در بازآفريني شهري بايد مردم آموزش و آگاهي پيدا كنند و متعاقبا روحيه مطالبه گري آنان افزايش يابد.

دبير ستاد ملي بازآفريني شهري پايدار، جريان سازي و شبكه سازي را از جمله اقدامات در جريان بازآفريني در محلات هدف خواند و در ادامه سخنان خود به تشريح عملكرد دولت در بازآفريني محله سيروس تهران پرداخت.

وي گفت: محله سيروس از جمله محله هاي با هويت تاريخي و با اصالت به شمار مي آيد كه بناهاي ارزشمند تاريخي زيادي را  در خود جاي داده است. خوشبختانه بازآفريني اين محله در دستور كار دولت قرار دارد.

عشايري اظهار داشت: در حال حاضر عمده فعاليت بازآفريني شهري صرفا كالبدي و فيزيكي نيست بلكه حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي در اولويت قرار دارد به همين دليل دولت توجه جدي خود را به رفع معضلات اجتماعي در محله سيروس معطوف كرده است.

معاون وزير راه و شهر سازي با اشاره به اينكه موضوع اشتغال در محله سيروس بسيار مهم است، گفت: به ۳۰۰ زن بدسرپرست با كمك سازمان فني و حرفه استان تهران، سازمان هاي مردم نهاد و سمن ها، مشاغل خانگي آموزش داده شد.

عشايري با بيان اينكه  دولت در گذشته نگاه غلط از بالا به پايين به بازآفريني شهري داشت، گفت: بازآفريني محلات در گذشته بيشتر بدون توجه به خواسته ها و نيازهاي مردم  انجام مي شد و غالبا پروژه هاي دولت  كه با كمك شهرداري در اين مناطق اجرا  مي شد، مورد رضايت عموم نبود.

وي با اشاره به  فعاليت دفاتر تسهيل گري در محلات هدف بازآفريني شهري گفت: ساكنين در محلات هدف با مراجعه به اين دفاتر مي توانند مشكلات  و نيازهاي خود را به مسئولان اعلام كنند.

معاون وزير راه و شهر سازي با اشاره به اينكه برنامه ملي بازآفريني شهري در دهه فجر سال گذشته از سوي رئيس جمهور ابلاغ شده است، گفت: هر آنچه كه مردم محلات هدف از ما انتظار دارند بايد از طريق دفاتر تسهيلگري به دولت محلي (شهرداري ها) منتقل شود.

عشايري با بيان اينكه ساخت پروژه ۲۱۴ واحدي محله سيروس براي ساكنين، معضلاتي را به وجود آورده است، گفت: با وجود اثرات مثبت اين پروژه اما متاسفانه شاهد هستيم كه با خواسته ها و انتظارات مردم منطبق نبوده است.

وي گفت: در نشستي با بزرگان و هنرمندان محله سيروس نظير بنياد داوود رشيدي، كانون و انجمن هاي مختلف موسيقي، تئاتر و... به آنان اعلام شده، مي توانند در اراضي شركت باز آفريني شهري ايران پروژه هاي مختلف تعريف كنند، تا هويت اصلي محله سيروس به آن بازگردد./

 


برگشت به تلکس خبرها