تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سالانه 200 هزار مسكن مهر تحويل متقاضيان شده است
دوشنبه، 26 شهریور 1397 - 08:58     کد خبر: 87399

ترابر نيوز: ‌قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر اعلام كرد كه طي 5 سال گذشته به طور ميانگين سالانه حدود 200 هزار واحد و در مجموع يك ميليون و 25 هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان تحويل داده شده است.
ترابر نيوز:

 

‌به گزارش ايسنا، به نقل از شركت عمران شهر جديد صدرا، احمد مهرآبادي در بازديد از پروژه مسكن مهر در اين شهر جديد، گفت: از مجموع پروژه هاي مسكن مهر كشور كه از سال 86 آغاز شده، كار ساخت 2 ميليون واحد به اتمام رسيده و 150 هزار واحد باقيمانده است.

او اضافه كرد: اين واحدها داراي مشكلات ريز و درشتي از قبيل نبود متقاضي، مسائل بانكي و مشكلات تحويل پروژه بوده يا داراي پرونده در دادگاه است كه همين امر كندي كار را به همراه دارد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بالغ بر 280 هزار واحد مسكن مهر در سطح كشور آماده تحويل است اما به دليل نبود خدمات زيربنايي و عدم تأمين خدمات روبنايي كه بر عهده دستگاههاي متولي است، عملاً قادر به تحويل آنها نيستيم‌.

معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد نيز گفت: از 24 هزار واحد مسكن مهري كه تعهد ما در شهر صدرا بوده است، تاكنون 23 هزار واحد به متقاضيان تحويل داده شده و بخش عمده هزار واحد باقيمانده نيز در هفته دولت امسال افتتاح شد.

حبيب الله طاهرخاني خاطرنشان كرد: پروژه هاي باقيمانده از يكي از پروژه هاي مشكل دار ما با 2 سال توقف بوده است كه در اواخر سال 96 مجدداً فعاليت خود را آغاز نموده و در حال حاضر به اين دليل كه تعداد زيادي از متقاضيان آورده خود را تكميل نكرده اند، زمان تحويل پروژه به تعويق افتاده است .

وي درخصوص بازديد به عمل آمده نيز خاطرنشان كرد: در بازديد و جلسه امروز تصميمات خوبي اتخاذ شد و جهت تأمين مالي و زمانبندي پيشرفت كار برنامه ريزي هايي انجام شد.

خليل حاجي پور مديرعامل شركت عمران شهر جديد صدرا نيز از تعيين تكليف و تأمين بودجه باقيمانده پروژه هاي مسكن مهر شهر صدرا خبر داد و افزود: با حضور معاون وزير و قائم مقام وي از پروژه بناسازان رمضان كه تنها پروژه مسكن مهر باقيمانده شهر صدر است، بازديد به عمل آمد و مقرر شد پيمانكار با همين قدرت به كار خود ادامه دهد تا انشااله تا پايان سال بتوانيم بخش عمدهاي از ناحيه غربي اين پروژه را نيز به مرحله افتتاح برسانيم‌.

حاجي پور خاطرنشان كرد: قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در اين بازديد قول مساعدي جهت تأمين بخشي از نيازهاي مالي اين پروژه از يارانه هاي مسكن مهر داد و مابقي كسري اين پروژه نيز در قالب كمك به محوطه سازي از منابع داخلي شركت عمران تأمين خواهد شد‌.

مديرعامل عمران شهر جديد صدرا با ابراز خرسندي، گفت: با وجود گراني هاي اخير، براي رفاه حال متقاضيان محترم پروژه بناسازان رمضان و اينكه مجبور به تحمل فشار مضاعف نباشند، فعلاً افزايش قيمتي نخواهيم داشت‌.


برگشت به تلکس خبرها