تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : بايد مشوق هايي براي ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط اختصاص يابد
سه شنبه، 27 شهریور 1397 - 08:36     کد خبر: 87367

ترابر نيوز:
به گزارش خبرخودرو ، يك فعال در صنعت قطعه سازي با اشاره به تاثير ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط گفت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط يك قدم مثبت است كه پيشرفت صنعت قطعه سازي را به همراه خواهد داشت.

 

 

به گزارش خبرخودرو ، يك فعال در صنعت قطعه سازي با اشاره به تاثير ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط گفت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط يك قدم مثبت است كه پيشرفت صنعت قطعه سازي را به همراه خواهد داشت.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط موجب تشكيل شركت هاي بزرگتر كه تمكن مالي بيشتري دارند و همچنين قدرت استفاده از تكنولوژي هاي خارجي و ماشين آلات پيشرفته مي شود.

وي با اشاره به شكل گيري واحدهاي متعدد قطعه سازي بدون حساب و كتاب در اين صنعت ، افزود : تشكيل واحدهاي متعدد كوچك قطعه سازي كه قدرت مالي كمي دارند ، عملا موجب عدم امكان ارتباط با جهان خارج و استفاده از تكنولوژي پيشرفته شده است.

وي بيان داشت : واحد هاي كوچك قطعه سازي به دليل تيراژ توليد پايين و عدم استفاده از ماشين آلات و تكنولوژي پيشرفته امكان افزايش مقياس توليد را ندارند.

به گفته وي يكي از عوامل سودآوري واحدهاي توليدي مقياس اقتصادي است كه با ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط مي توان به اين مقياس دست يافت.

وي در ادامه افزود: افزايش مقياس توليد مستلزم به وجو آوردن شركت هاي بزرگتر و ماشين آلات پيشرفته تر است كه در اين صورت توليد اقتصادي مي تواند سود آور ياشد.

رزم خواه در پاسخ به سوالي مبني بر مزايا و معايب ادغام صنعت قطعه سازي گفت : از جمله مزاياي ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط مي توان به تشكيل شركت هاي بزرگ تر ، قدرت مالي بيشتر، امكان ارتباط با قطعه سازان مطرح خارجي ، امكان استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته تر اشاره نمود.

وي تصريح كرد : از معايب ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط مي توان به ضعف در فرهنگ مشاركت اشاره نمود، چرا كه قطعه سازان كوچك ترس از بين رفتن دارند.

وي با اشاره بر بسترهايي كه بايد فراهم شود تا ادغام قطعه سازان به نحو احسن صورت گيرد، گفت: در صورتي كه شركت هاي خودروسازي بزرگ و وزارت صنعت معدن و تجارت طرحي را با استفاده از قوانين و دستورالعمل ها تهيه كنند كه پاداش ها و مشوق هايي را براي ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط در نظر بگيرند قطعا شاهد پيشرفت چشمگيري خواهيم بود.

وي افزود : ادغام قطعه سازان كوچك و متوسط موجب به وجود آمدن شركت هاي بزرگتر با قدرت تكنولوژي بهتر و همچنين محصولاتي با كيفيت و قيمت مناسب و رقابت پذير مي تواند توليد كند.

وي معتقد است كه قطعه سازان كوچك و متوسط در شرايط موجود در جامعه از بين خواهند رفت ، پس بهتر است براي ادغام همكاري هاي لازم را انجام دهند.

وي افزود: بهتر است كه دولت براي اينكه حاصل زحمات چند ساله قطعه سازان از بين نرود سياست هاي تشويقي مدوني را براي قطعه سازان در تظر بگيرند.

آزادي در خصوص وام هاي بلند مدت و با بهره كم گفت: با توجه به اينكه واحدهاي توليدي نيازمند منابع مالي است و وام هايبلند مدت و با بهره كم مي تواند كمكي به اين صنعت كند ، اما مادامي كه ساختار اين صنعت رقابت پذير نباشد وام ها جز هدر دادن منابع ملي هيچ خاصيت ديگري نخواهد داشت.


برگشت به تلکس خبرها