تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني
پنجشنبه، 28 تیر 1397 - 11:59     کد خبر: 86329

ترابر نيوز: امروز در بازارهاي جهاني قيمت نفت تحت تأثير عرضه بيشتر در بازارهاي جهاني ۴۵ سنت كاهش يافت و بشكه‌اي ۷۲.۴۵ دلار معامله شد.
ترابر نيوز:

خبرگزاري فارس: كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني

به گزارش خبرگزاري فارس، امروز در بازارهاي جهاني قيمت نفت با 45 سنت كاهش نسبت به روز گذشته  به روند كاهشي روزهاي گذشته ادامه داد. 

خبرگزاري رويترز درباره وضعيت امروز طلاي سياه در بازارهاي جهاني نوشت: امروز پنج‌شنبه قيمت نفت پس از آنكه آمارهايي مبني بر افزايش توليد و ذخاير نفت آمريكا منتشر شد افزايش يافت.

اداره اطلاعات انرژي آمريكا روز گذشته نشان داد توليد نفت آمريكا براي نخستين بار به ۱۱ ميليون بشكه در روز رسيده  كه اين ميزان توليد آمريكا را به جايگاه نخست توليدكنندگان جهان مي‌رساند.

افزايش بيش از اندازه توليد در آمريكا به دليل سرعت گرفتن فعاليت دكل‌هاي حفاري نفتي در اين كشور است. توليد نفت شيل در آمريكا با افزايش قيمت نفت رشد بيشتري گرفته است. 

اين نوع نفت كه معمولاً توليد آن قيمت تمام شده بالايي دارد در سال‌هايي كه قيمت به كمتر از ۴۰ دلار رسيد كندتر شده بود اما پس از آن با افزايش قيمت توليد اين نوع نفت آمريكا هم جاني دوباره گرفت.

دو منبع آگاه اعلام كرد:ميزان پايبندي كشورهاي اوپك و غير اوپك به توليد «طرح كاهش توليد نفت» از ۱۴۷ درصد در ماه مي به ۱۲۰ درصد در ماه ژوئن كاهش يافته و ميزان عرضه را در بازارهاي جهاني بيشتر كرده است.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها