تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اختصاص بيش از ۱۰۰۰ ميليارد تومان براي اتمام راه‌آهن چابهار– زاهدان/ جابجائي ريلي زائران پاكستاني
پنجشنبه، 28 تیر 1397 - 10:53     کد خبر: 86325

ترابر نيوز: مديرعامل شركت راه‌آهن با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر اجراي سريع خط ريلي چابهار – زاهدان گفت: طي سه سال گذشته بيش از هزار ميليارد تومان از سوي دولت به اين خط ريلي اعتبار نقدي تزريق شده است.
ترابر نيوز:

سعيد محمد زاده

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، سعيد محمد زاده در سفر به استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه رئيس جمهور، دولت و مسئولان ذيربط در وزارت راه تمام تلاش خود را از جهات گوناگون براي انجام فرمان مقام معظم رهبري در اين باره به كار گرفته اند، افزود: تكميل راه آهن چابهار – زهدان نه تنها براي مسولان كشور، بلكه براي همسايگان ايران نيز از اهميت خاصي برخوردار است. 

وي با تاكيد بر اينكه دولت تمام تلاش خود را براي تامين منابع اين طرح به كاربسته است ، اضافه كرد: طي سه سال گذشته بيش از هزار ميليارد تومان از سوي دولت به اين خط ريلي اعتبار نقدي تزريق شده است.

مديرعامل راه آهن در ادامه با يادآوري اينكه در سال گذشته ۶۰ هزار تن كالا از طريق خط ريلي زاهدان - ميرجاوه جابجا شده است، گفت : پيش بيني مي شود كه امسال ميزان جابجايي ريلي بار از طريق اين خط ريلي افزايش يابد.

محمدزاده با اشاره به اينكه خط زاهدان - ميرجاوه از كيفيت مطلوب برخوردار نيست، افزود: به همين دليل با وجود كمبود اعتبارات بهسازي اين خط ريلي آغاز شده و اميدواريم هر چه سريعتر تكميل شود.

جابجائي ريلي زائران پاكستاني در آينده 

وي در ادامه از تدابير وزارت راه و شهر سازي براي جابجايي ريلي زائران پاكستاني خبر داد و گفت: كمتر از دو ماه آينده تصميمات و اخبار مربوط به اين تدابير اطلاع رساني و اعلام خواهد شد .
مديرعامل راه آهن، فعاليت ۴۰ هزار نفر در راه آهن استان سيستان و بلوچستان را نشان دهنده تلاش اين شركت براي توسعه ريلي استان عنوان كرد و افزود: وظيفه خود مي دانيم تا بهترين خدمات را به مردم اين منطقه محروم ارائه دهيم.

محمد زاده با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدي حمل و نقل ريلي مسافر در كشور، تصريح كرد: در حال حاضر حمل و نقل جاده اي سهم بيشتري را به خود اختصاص داده و اين درحالي است كه بر اساس برنامه ششم توسعه بايد ۲۰ درصد جابجايي مسافر در كل كشور از طريق ناوگان حمل و نقل ريلي انجام شود.

توسعه خطوط حومه‌اي زمينه ساز افزايش جابجائي مسافر 

وي با بيان اقدامات راه آهن در زمينه حمل و نقل حومه اي در شهرهاي بزرگ، گفت: با توسعه حمل و نقل حومه اي جابجايي مسافر از طريق ناوگان ريلي افزايش خواهد يافت. 

محمد زاده با تاكيد بر اينكه در شهرهاي بزرگ بايد ۴۰ درصد جابجايي مسافر از طريق ناوگان ريلي انجام شود، افزود: هر سال يك ميليارد سفر حومه اي در تهران صورت مي گيرد كه از اين ميزان تنها ۴۰ درصد از طريق خطوط ريلي انجام مي شود. 

مديرعامل راه آهن خاطر نشان كرد: اولويت بندي طرح هاي مختلف كشور در بخش ريلي همواره مورد تاكيد وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.

گفتني است مديرعامل راه‌آهن امروز در سفر به استان سيستان و بلوچستان از پروژه‌هاي مختلف ريلي در اين استان بازديد و در جريان مراحل و اقدامات انجام شده قرار گرفت.

بازديد از ايستگاه باري و بررسي نواقص موجود در آن، كلنگ زني خط فرعي ۵/۷ كيلومتري از ايستگاه باري به سيلوي وحدت زاهدان، بازديد از ايستگاه جيگولي - انتهاي خط چابهار قطعه هشت، بازديد از ايستگاه زاهدان و طرح هاي در دست اجرا، افتتاح آشيانه كايرو، آغاز پوشش مخابراتي همراه اول به طول ۱۰۰ كيلومتر، حضور در نشست شوراي اداري راه آهن، بازديد از مدرسه ۲۱ كلاسه شيرآباد، نشست هم انديشي با اساتيد دانشگاه سيستان و بلوچستان و نشست توسعه حمل و ‌نقل صنعت ريلي از جمله برنامه هاي سفر يك روزه سعيد محمد زاده به زاهدان بوده است.

 


برگشت به تلکس خبرها