تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : منتظر مساعدت دولت در بحث يارانه بيمه هستيم/ بقيه وزارتخانه‌ها هم مثل وزارت راه و شهرسازي همكاري كنند
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 09:55     کد خبر: 86311

ترابر نيوز: رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگري رانندگان سواري و كرايه كشور گفت: مشكل اصلي كه براي اين صنف وجود دارد بحث امنيت شغلي است و شاهد خروج رانندگان خوب‌مان از گردونه هستيم.
ترابر نيوز:

عادل اردشيري

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عادل اردشيري، رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگري رانندگان سواري و كرايه كشور در حاشيه جلسه نمايندگان كاميونداران و انجمن‌هاي صنفي رانندگان صنعت حمل و نقل جاده‌اي، درخصوص اين جلسه گفت: روند جلسات با تاكيد و پيگيري‌هاي وزير محترم راه و شهرسازي خوب است و اميدواريم با تداوم و پيگيري‌هاي ايشان يك خروجي مثبت را شاهد باشيم.

وي ادامه داد: مشكل اصلي كه براي اين صنف وجود دارد بحث امنيت شغلي است كه رانندگان خودروهاي با پلاك سفيد و بدون مجوز مشكلات زيادي را به وجود آورده‌اند. اين مساله به نحوي است كه نه تنها مردم خوب كشورمان دچار مشكل مي‌شوند بلكه شاهد خروج رانندگان خوب‌مان از گردونه هستيم.

اردشيري گفت: رانندگان صنف داراي دفترجه صلاحيت، كارت هوشمند و بيمه بوده و سرعت آن‌ها در جاده مطمئنه است. به همين دليل است كه كمترين تصادفات را در بخش سواري كرايه شاهد هستيم.

رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگري رانندگان سواري و كرايه كشور تاكيد كرد: بحث ديگري كه بابت مشكلات رانندگان وجود دارد، بحث كمك به اين شغل به عنوان مشاغل سخت و زيان‌آور است تا سرمايه‌اي داشته باشد. در بخش بيمه منتظر مساعدت دولت هستيم كه در بحث يارانه ۱۳.۵ درصد در سازمان تامين اجتماعي همكاري كند. سازمان تامين اجتماعي مربوط به همه جامعه كارگري است و كارگر حمل و نقل و بازنشسته فرقي ندارد.

وي افزود: از جمله ديگر موارد كه خواهان همراهي هستيم بحث طرح ترافيك در استان تهران است كه انتظار داريم رانندگان تاكسي‌هاي فرودگاهي هم كه بخشي از رانندگان ناوگان عمومي و حرفه‌اي هستند از تخفيفات ويژه مثل سال‌هاي قبل از سوي شهرداري و واحد معاونت حمل و نقل ترافيك آن بهره ببرند.

عادل اردشيري در ادامه با اشاره به لزوم نوسازي ناوگان حمل و نقل گفت: ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و بايد ناوگاني داشته باشيم كه جدا از ايمن و استاندارد بودن در شأن مردم و رانندگان كشورمان باشد. با اين حال تسهيلات داده شده و نوسازي ناوگان عمومي بايد مقرون به صرفه باشد و اميدواريم با همراهي دولت بتوانيم تسهيلاتي ارزان در اختيار بگيريم.

رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگري رانندگان سواري و كرايه كشور با تاكيد ويژه روي ادامه جلسات با ديگر ارگان‌ها و ادامه پيگيري‌ها همچون وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: در اين چند مدت جلسات خوبي را در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برگزار كرديم كه در چندين كارگروه بحث مطالبات رانندگان بود. بعضي از مصوبات عملي شد و انتظار داريم مابقي مصوبات هم اجرايي شود.

وي ادامه داد: با اين حال بخشي از موارد در حوزه سازمان راهداري و وزارت راه و شهرسازي نبوده و در حوزه مابقي وزارتخانه‌ها قرار دارد. انتظار اين است كه بقيه وزارتخانه‌ها هم مثل وزارت راه و شهرسازي همراهي لازم را داشته باشند و از طريق دولت و مجلس همكاري‌هاي لازم صورت بگيرد. واقعا شغل رانندگان شغلي با يك جايگاه حساس است كه مدام در معرض افكار عمومي قرار دارد. خواهان اين هستيم كه حساسيت موضوع را به خوبي لمس كرده تا بتوانيم با حل مشكلات خدمت مناسبي به مردم و كشورمان ارائه دهيم.

 


برگشت به تلکس خبرها