تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : بازگشت ۱۷ هزار ميليارد تومان از اقساط مسكن مهر به حساب بانك مسكن
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 11:04     کد خبر: 86305

ترابر نيوز: عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه ۱۶ تا ۱۷ هزار ميليارد تومان از اقساط مسكن مهر به بانك مسكن بر مي‌گردد، گفت: اين منابع بايد در اختيار بانك مركزي قرار گيرد و ارزش افزوده آن كه سالي حدود ۳ تا ۴ هزار ميليارد است، صرف توليد مسكن شود.
ترابر نيوز:
بازگشت 17 هزار ميليارد تومان از اقساط مسكن مهر به حساب بانك مسكن

به گزارش خبرگزاري تسنيم، مجيد كيانپور در گفتگوي ويژه خبري افزود: 18 درصد جمعيت شهري كشورمان در اين بافت‌ها ساكن هستند و حدود 11 تا 12 درصد هم در سكونت گاه‌هاي غير رسمي يا بافت‌هاي ناقص ساكن هستند كه در مجموع 30 درصد جمعيت شهري ما معادل 19 ميليون نفر در بافت‌هاي نابسامان شهري هستند كه 72 هزار هكتار بافت‌هاي فرسوده شهري و 55 هزار هكتار­ سكونت گاه‌هاي غير رسمي هستند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه كشورمان حادثه خيز است و به لحاظ بلا‌هاي طبيعي در معرض خطر قرار داريم توجه به بازآفريني و نوسازي بافت‌هاي شهري مهم است.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه كمتر از 6 تا 7 درصد برنامه‌هاي دولت در اين زمينه اجرايي شده است، گفت: شايد يكي از علت ها، اين است كه همه بخش‌ها خود را ملزم به اجراي اين برنامه ندانستند در حالي كه مسكن مقوله فرابخشي است و همه دستگاه‌هاي مربوط بايد كمك كنند.

كيانپور افزود: مجلس با دست انداركاران اجراي اين برنامه از جمله بانك‌ها و وزارت خانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، كشور، راه و شهرسازي و جامعه مهندسان مشاور و انبوه سازان جلسات متعددي را برگزار كرده است.

وي با بيان اينكه دولت بايد سياستگذار و تسهيل گر باشد و زمينه را براي ورود بخش خصوصي فراهم كند، افزود: بخش خصوصي وارد بحث نوسازي بافت‌هاي فرسوده نمي‌شود، زيرا براي او توجيه اقتصادي و ارزش افزوده مناسب ندارد بنابراين بايد مشوق‌هايي مانند صدور پروانه رايگان و معافيت مالياتي را براي او در نظر بگيريم تا نوسازي انجام شود.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بايد از تجربه موفق كشور‌هاي ديگر در اين زمينه استفاده كنيم.

كيانپور با اشاره به اينكه 16 تا 17 هزار ميليارد تومان از اقساط مسكن مهر به بانك مسكن بر مي‌گردد، افزود: اين منابع بايد در اختيار بانك مركزي قرار گيرد و ارزش افزوده آن كه سالي حدود 3 تا 4 هزار ميليارد تومان مي‌شود در اهداف توليد مسكن و زيرساخت‌هاي مسكن مهر استفاده شود.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها