تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نوسازي بافت فرسوده از سيروس تهران آغاز شد
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 09:59     کد خبر: 86304

ترابر نيوز: عضو هيئت مديره شركت باز آفريني­ شهري ايران با اشاره به اجراي طرح بازآفريني در محله‌هاي پايلوت در تهران افزود: در محله سيروس يك طرح ۹۸ واحدي را با شركت سرمايه گذاري ساختمان بانك مسكن به عنوان شركت توسعه گر آغاز كرديم كه در حال حاضر­ در حال انجام است.
ترابر نيوز:
نوسازي بافت فرسوده از سيروس تهران آغاز شد

به گزارش خبرگزاري تسنيم، مجيد روستا عضو هيئت مديره شركت باز آفريني­ شهري ايران با اشاره به بند الف. ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به اين بند مقرر شد دولت هر سال 270 محل را با رويكرد محله محور در دستور كار قرار دهد تا همه شاخص‌هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي و بهداشتي در اين محلات ارتقاء يابد.

وي ادامه داد: به استناد اين موضوع در سي و نهمين ستاد ملي باز آفريني شهري كشور با حضور رئيس جمهور براي نخستين بار برنامه جامع ملي بازآفريني در كشور به تصويب هيئت وزيران رسيد.

روستا با بيان اينكه اين برنامه 4 بخش اصلي دارد افزود: 30 درصد اين برنامه به موضوع نوسازي و مقاوم سازي مسكن اختصاص دارد و تا پايان برنامه ششم توسعه با اعتبار بالغ بر 123­ هزار ميليارد تومان شامل 1334 محله در 543 شهر كشور اين برنامه مصوب شد.

وي اضافه كرد: براي تحقق اين برنامه هيئت وزيران در تاريخ 10 خرداد 1397 مصوبه 21 بندي را تصويب كرد كه در آن ابزار‌هاي مالي و حمايتي مورد نياز اين برنامه تصويب شد.

عضو هيئت مديره شركت بازآفريني شهري ايران گفت: در ارتباط­ با بخش مسكن در 172 محله در زمينه­ توسعه خدمات روبنايي و زيربنايي و 370 طرح با اعتبار 2 هزار و 906 ميليارد ريال ورود كرديم.

روستا با اشاره به اجراي اين طرح در محله‌هاي پايلوت در تهران افزود: در محله سيروس يك طرح 98 واحدي را با شركت سرمايه گذاري ساختمان بانك مسكن به عنوان شركت توسعه گر آغاز كرديم كه در حال حاضر­ در حال انجام است.

وي ادامه داد: شهرداري هم در يك طرح فعال است و به طور كلي بالغ بر 40 هزار واحد مسكوني­ در كل كشور از محل اراضي دولتي در حال انجام است كه 6 هزار واحد آن مربوط به دولت و شهرداري هاست و 24 هزار واحد مربوط به بخش خصوصي است.

وي با بيان اينكه هرمحله به 85 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، اضافه كرد: بازآفريني شهري هر محله فرسوده حدود 8 تا 12 سال طول مي‌كشد.

روستا با اشاره به اينكه دولت در 472 محله ورود پيدا كرده است، گفت: 19 توسعه گر بخش خصوصي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده احراز صلاحيت شدند، اما هنوز كار اجرايي را آغاز نكردند.

عضو هيئت مديره شركت بازآفريني شهري ايران افزود: مبلغ 1500 ميليارد تومان براي توسعه خدمات روبنايي و زيربنايي بافت‌هاي فرسوده در نظر گرفته شده است.

وي افزود: دولت با مجموعه‌اي از ابزار‌هاي مالي و اراضي دولتي و تشويقي از نقش مداخله مستقيم كنار كشيد و نقش تسهيل كننده دارد.

روستا اضافه كرد: از طريق بانك مركزي به كميسيون عمران پيشنهاد شده است حدود يك ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي استقراض شود و از محل آن به بخش خصوصي تسهيلات داده شود.

وي با اشاره به تسهيلات صندوق پس انداز مسكن يكم گفت: در شهرداري تهران بيش 5 هزار و 500 واحد مسكوني نوسازي شده در بافت‌هاي فرسوده داشتيم كه مشتري نداشت، اما بر اساس آمار‌هاي سازمان نوسازي شهر تهران با توجه به اين ابزار حمايتي دولت، بسياري از اين واحد‌ها فروش رفته است.

روستا افزود: سالي 25 هزار ميليارد تومان منابع مورد نياز است كه از اين مقدار 7 هزار ميليارد تومان سهم شهرداري‌ها و 8 هزار ميليارد تومان سهم دولت و 10 هزار ميليارد تومان سهم بخش خصوص است.

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها