تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : رشد ۱۶ درصدي معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 10:43     کد خبر: 85348

ترابر نيوز: تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران در ارديبهشت سال ۱۳۹۷ به ۱۹.۱ هزار واحد مسكوني رسيد كه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۲۷۸.۷ و ۱۶.۷ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
ترابر نيوز:

رشد ۱۶ درصدي معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهرانبه گزارش خبرگزاري صدا و سيما از روابط عمومي بانك مركزي، رشد قابل توجه حجم معاملات در ارديبهشت سال 1397 نسبت به ماه قبل، عمدتاً ناشي از تعداد كم معاملات ثبت شده در فروردين بوده كه متاثر از تعطيلات نوروز هرساله در سطحي بسيار پايين تر از ساير ماه هاي سال رقم مي خورد.
در ارديبهشت امسال ، متوسط قيمت خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملكي شهر تهران 59.8 ميليون ريال بود كه نسبت به ماه مشابه سال قبل 34.8 درصد افزايش نشان مي دهد.
براساس گزارش تحولات بازار معاملات مسكن شهر تهران در ارديبهشت سال 1397، بيشترين متوسط قيمت يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده در ميان مناطق 22 گانه شهرداري تهران معادل 125.5 ميليون ريال به منطقه 1 و كمترين آن با 27.1 ميليون ريال به منطقه 18 تعلق داشته است.
همچنين در اين ماه، واحدهاي مسكوني با سطح زيربناي كمتر از 80 متر مربع، 55.6 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند كه از اين ميان، بيشترين سهم از معاملات انجام شده نيز به واحدهاي مسكوني با زيربناي «60 تا 70» متر مربع اختصاص داشته است.
در ارديبهشت سال 1397 شاخص كرايه مسكن اجاري در شهر تهران و در كل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 11 و 9.6 درصد رشد نشان مي دهد.


برگشت به تلکس خبرها