تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : درخواست اردوغان از مردم تركيه براي تبديل پس اندازهاي ارزي شان به ليره
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 08:59     کد خبر: 85336

ترابر نيوز: در حالي كه ارزش لير تركيه در برابر دلار آمريكا در سال جاري ميلادي حدود ۲۰ درصد كاهش يافته است، اردوغان، رئيس جمهوري تركيه از شهروندان اين كشور خواست تا پس اندازهاي دلاري و يورويي خود را به ليره تبديل كنند.
ترابر نيوز:
درخواست اردوغان از مردم تركيه براي تبديل پس اندازهاي ارزي شان به ليره

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، در حالي كه ارزش لير تركيه در برابر دلار آمريكا در سال جاري ميلادي حدود 20 درصد كاهش يافته است، رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري تركيه از شهروندان اين كشور خواست تا پس اندازهاي دلاري و يورويي خود را به ليره تبديل كنند.

اردوغان در يك گردهم آيي انتخاباتي در شهر ارزروم كه در آستانه انتخابات پارلماني و رياست جمهوري اين كشور برگزار شد اظهار داشت: «برادرانم كه زير بالششان دلار و يورو گذاشته اند. برويد و پول هايتان را به ليره تبديل كنيد. ما با هم اين بازي را خنثي خواهيم كرد.»

پيشتر سخنگوي دولت تركيه نيز در واكنش به نوسانات ارز در اين كشور گفته بود، بازي اي با ليره در حال انجام است، اما اين بازي نتيجه انتخابات ماه آينده را تغيير نخواهد داد.

بكير بوزداگ، معاون نخست وزير تركيه گفته بود: «مردم اين بازي و بازيگرش را ديده اند. مردم اين خيمه شب بازي و عروسك گردانش را ديده اند. آنها به گردانندگان اين بازي فرصت (سوء استفاده) نخواهند داد.»

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها