تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ارز نقد براي پرداخت حقوق خدمه خارجي نداريم/ برخي فرودگاه‌ها در ازاي ارائه خدمات به ايرلاين‌ها پول نقد مي‌خواهند
شنبه، 5 خرداد 1397 - 12:59     کد خبر: 85333

ترابر نيوز: دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه ارز نقد براي پرداخت دستمزد خدمه خارجي نداريم و پرداخت حقوق آنها زمانبر شده است، گفت: در برخي از پروازهاي خارجي از جمله نجف و عراق ايرلاين‌ها بايد براي خدماتي كه در فرودگاه دريافت مي‌كنند، به صورت نقد هزينه‌ها را بپردازند و تبديل حواله به ارز نقد در اين فرودگاه بسيار دشوار است.
ترابر نيوز:

مقصود اسعدي ساماني در گفت‌وگو با ايلنا درباره مشكلات پرداخت‌هاي ارزي براي ايرلاين‌هاي داخلي پس از بروز مشكلات و نوسانات در بازار ارز، اظهار داشت: بانك مركزي پس از اجراي سياست‌هاي جديد ارزي، مجوز مصارف ارزي به صورت حواله‌اي را به ايرلاين‌ها صادر كرد.

وي افزود: پس از آن درخواست‌هاي ايرلاين‌ها براي در اختيار داشتن ارز حواله‌اي براي ساير مصارف ارزي به بانك مركزي ارايه شد كه خوشبختانه با تامين ارز حواله‌اي با اين مصارف هم موافقت شد.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه در حال حاضر براي پرداخت دستمزد ارزي خدمه خارجي با مشكل مواجه هستيم، گفت: هر چند كه بانك مركزي با اصلاحيه دستور العمل مصارف ارزي شركت‌ها تا حدي مشكلات ايرلاين‌ها را در اين حوزه حل كرد اما در برخي از بخش‌ها ايرلاين‌ها نياز به ارز نقدي دارند و با حواله امكان پرداخت هزينه‌ها نيست.

اسعدي ساماني با تاكيد بر اينكه صرافي‌ها هم نمي‌توانند ارز مورد نياز شركت‌ها را پرداخت كنند، گفت: براي پرداخت حقوق و دستمزد خدمه خارجي با مشكل ارز نقدي مواجه هستيم و از بانك مركزي درخواست كرده‌ايم كه منابعي براي پرداخت‌هاي نقدي شركت‌ها در نظر بگيرند.      

وي افزود: در حال حاضر پرداخت حقوق خدمه خارجي زمانبر شده است چراكه هر يك از خدمه‌هاي خارجي در ناوگان هوايي كشورمان مشغول به كار هستند از يك شركت خارجي مامور شده‌اند و حواله ارزي بايد به اين شركت خارجي ارايه شود تا در آن كشور به خدمه‌اي كه در ايران مشغول به كار هستند، پرداخت كنند.

اسعدي ساماني ادامه داد: قبل از صدور حواله ارزي بايد ثبت سفارش و گشايش اعتبار انجام شود و بعد از حواله به شركت خارجي ارايه شود بنابراين طي اين مراحل پرداخت‌ها را زمانبر كرده است.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اظهار داشت: از سوي ديگر در برخي از پروازهاي خارجي از جمله نجف و عراق ايرلاين‌ها بايد براي خدماتي كه در فرودگاه دريافت مي كنند، به صورت نقد هزينه‌ها را بپردازند و تبديل حواله به ارز نقد در اين فرودگاه بسيار دشوار است.


برگشت به تلکس خبرها