تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : استفاده از افراد بازنشسته، با شعار شهردارهمخواني ندارد
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 06:26     کد خبر: 85270

ترابر نيوز:
در شانزدهمين جلسه شوراي شهر، فتح ا. معين، رييس شورا، تاثير شهر الكترونيك را در كاهش سفرهاي درون شهري موثر دانست و گفت: آمار حمل و نقل شهرداري اصفهان نشان از اين موضوع دارد كه دو سفر به ازاي هر نفر در روز انجام مي شود كه ۴ ميليون سفر از ساعات ابتدايي روز تا آخرين ساعات شب انجام مي شود.

۶۰ درصد هزينه اتوبوس را شهرداري پرداخت مي‌كند
فتح ا...معين با اشاره به اينكه ۵۰ درصد يارانه حمل و نقل شهري ازسوي شهرداري ها پرداخت مي شود، گفت:  در گذشته، سهم شهرداري، دولت و مردم، هر كدام يك سوم اين هزينه ها بوده است كه با حذف بودجه دولتي براي حمل و نقل عمومي، اكنون ۶۰ درصد هزينه اتوبوس را شهرداري پرداخت مي‌كند تا نرخ بليت اتوبوس در حد معمولي نگه داشته شود.
زمان اداره شهر با مديريت هاي محافظه كارانه نيست
سخنگوي شوراي شهر گفت: رويكرد و گفتمان زماني، منشأ اثربخشي و خدمت به مردم مي شود تا مديراني كه رويكردها را قبول دارند بر مسند مديريت قرار بگيرند و ما را از اين فضاي ركود اقتصادي و مديريتي خارج كنند. مهدي مقدري ادامه داد: اگر امروز از درآمدهاي پايدار به عنوان يكي از موارد اصلي و بنيادي مخصوصا در كلانشهرها استفاده مي‌كنيم، نياز به نگاه خلاق وجود دارد و هم اكنون زمان آن نيست كه شهر را با مديريت‌هاي محافظه كارانه و عصر ماقبل جهاني شدن اداره كرد. وي با اشاره به اينكه انتخاب شهردار اصفهان، به دليل برنامه جسورانه و قابل سنجش وي بود، گفت: شهردار در برنامه هاي خود از اصفهان به عنوان شهر سنجش پذير ياد كرد.سخنگوي شوراي شهر گفت: اگر امروز بخواهيم عملكرد شهردار را مورد سنجش قرار دهيم، بايد از وي بپرسيم نسبت به برنامه پيشنهادي خود در كجاي كار است؟ مقدري گفت: شهردار طي مدتي كه در مقام مديريت شهري اصفهان هستند، از تعداد كمي از مديران جوان استفاده كرده‌اند، در حالي كه در كشورهاي پيشرفته دنيا از اين مديران در پست‌هاي حساس و كليدي استفاد ه مي كنند؛ نه به اين دليل كه افراد در ميانسالي ناكارآمد مي‌شوند، بلكه مقتضيات و دانش عصر جديد چنين ايجاب مي كند كه از جواناني كه به دليل مسائل حاكميتي در ايران مايوس و نااميد شده اند، حداقل در مسير مديريت شهري غافل نشوند.وي گفت: استفاده از افراد بازنشسته كه هيچ خلاقيتي در برنامه هاي خود ندارند، با شعار شهردار (استفاده از مديران جوان) كه به واسطه آن از شورا راي گرفت، همخواني ندارد.
شهرداري به تعهدات خود در قبال بازسازي سينما ساحل عمل كند
عضو كميسيون فرهنگي، حقوقي شوراي شهر، به شهردار و به ويژه معاونت مالي شهرداري، تذكر داد كه در اسرع وقت نسبت به انجام تعهدات شهرداري در قبال پروژه بازسازي سينما ساحل در چارچوب موارد مندرج در قرارداد في مابين اقدام كنند. مهدي مزروعي افزود: در تذكرات پيشين خود تا به حال دو بار از شهرداري اصفهان خواسته ام تا با همكاري مراجع ذي‌ربط، نسبت به دادن مجوز برگزاري يا عدم برگزاري كنسرت در اماكن تاريخي از لحاظ تاثير صوت بر اين آثار اقدام كرده و گزارش لازم را ارائه دهند. وي گفت: در صورت عدم دريافت پاسخ، مراتب اعتراض خود را به صورت كتبي اعلام مي‌كنم.
شهروندان از شهر طلاق عاطفي گرفته اند
فريده روشن، عضو شوراي شهر گفت: امروز اصفهان ميراث‌دار مديريت‌هاي طولاني غيركارشناسي است. عملكرد مديران پيشين، اين شهر‌ را از تعادل دور كرده است. وي با اشاره به اينكه ساختار نادرست مديريت موجب بي‌اعتمادي مردم به شهرداري شده است، گفت: مردم از مبارزه و جنگيدن براي داشتن شهري بهتر نااميد شده و از شهر طلاق عاطفي گرفته‌اند و پيامد اين امر مهاجرت گسترده نخبگان است.


برگشت به تلکس خبرها