تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ساخت سه دهنه پل در جاده هراز آغاز شد
شنبه، 26 اسفند 1396 - 13:26     کد خبر: 84351

ترابر نيوز: عمليات ساخت سه دهنه پل در مسير جاده هراز صبح امروز شنبه با حضور وزير راه و شهرسازي آغاز شد.

ترابر نيوز:

به گزارش ايرنا ، عباس آخوندي صبح امروز از مسير جاده هراز وارد مازندران شد و در بدو ورود كلنگ ساخت اين پل ها را به زمين زد.
اين سه دهنه پل شامل پل دماوند به طول 350 متر ، پل تكاور به طول 150 متر و پل ابتهاج به طول 150 متر است .
همچنين امروز همزمان با سفر وزير راه و شهرسازي ، هشت كيلومتر از مسيرهاي تازه تعريض شده جاده هراز به بهره برداري مي رسد تا در ايام نوروز زير بار ترافيك قرار گيرد.
مديركل راه و شهرسازي مازندران در اين باره گفت كه اين هشت كيلومتر مسير تعريض شده در چند قطعه در جاده هراز است كه آماده بهره برداري شده است.
عبدالله بهادري افزود : يكي از اين قطعه هاي آماده بهره برداري در محدوده ' كلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل كيلومتر 24 جاده هراز در مسير تهران به آمل به طول دو و نيم كيلومتر است كه يك دستگاه پل 25 متري هم در اين مسير ساخته شده است.
وي گفت : قطعه دوم در محدوده ' سياه بيشه ' تا ' لهاش ' واقع در كيلومتر 35 جاده هراز به طول حدود سه و نيم كيلومتر است كه در اين قطعه هم يك رشته تونل به طول يكهزار و 100 متر و يك دستگاه پل به طول 30 متر ساخته و آماده بهره برداري شده است .
مديركل راه وشهرسازي مازندران قطعه سوم را به طول يكهزار و 100 متر در منطقه ' بايجان ' در كيلومتر حدود 70جاده هراز معرفي كرد و گفت كه در اين قطعه هم يك رشته تونل 750 متري ساخته شده است .
وي اضافه كرد : چهارمين قطعه آماده بهره برداري به طول يك كيلومتر در محدوده ' لاسم' در كيلومتر حدود 90 جاده هراز در مسير تهران به آمل است كه در اين قطعه هم ديوارسازي به طول يك كيلومتر انجام شده است .
بهادري هزينه اجراي اين طرح ها را در مجموع حدود 600 ميليارد ريال اعلام كرد.
به گزارش ايرنا ، چهار خطه كردن جاده هراز از سال 89 آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پايان برسد.
وزارت راه و شهرسازي تعريض جاده هراز را به سه اولويت شامل اولويت اول حد فاصل آمل - بايجان به طول 62 كيلومتر ، اولويت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول 7.5 كيلومتر و اولويت سوم نيز حدفاصل لاسم تا بايجان به طول 29 كيلومتر تقسيم كرد.
با تكميل مسيرهاي باقي مانده اين سه اولويت ، تعريض و چهار خطه كردن تمامي 101 كيلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظي مازندران به پايان مي رسد.
انتهاي پيام /*


برگشت به تلکس خبرها