تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مستاجران قرباني عدم نظارت بر بازار مسكن
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 16:10     کد خبر: 80986

ترابر نيوز: يك كارشناس بازار مسكن گفت: كمبود سرانه ملي و افزايش بيكاري از دلايل افزايش قيمت اجاره به شمار مي‌رود،به همين خاطر در برخي از مناطق تهران قيمت‌هاي اجاره بين 20 تا 30 درصد افزايش يافته است.
ترابر نيوز:

مستاجران قرباني عدم نظارت بر بازار مسكن/ رشد بيش از 50 درصدي نرخ اجاره بها در تابستانبه گزارش خبرگزاري ميزان، با توجه به اوج‌گيري نقل و انتقال مستاجران در تابستان سال جاري بازار مسكن به شدت متشنج شده تا جايي كه صاحب خانه‌ها از فرصت استفاده كرده و قرار داد واحدهاي خود را تمديد مي‌كنند.

در اين رابطه ملكي مشاور املاك گفت: در حال حاضر قيمت‌هاي اجاره در مناطق جنوبي شهر بيش از 30 درصد افزايش يافته و اين درحالي است كه كمتر مالكي قبول مي‌كند كه واحد خود را رهن كامل بدهد.

وي در ادامه افزود: تمديد كردن واحد در برخي از موارد به نفع مستاجران است، اما در برخي از موارد مستاجر مجبور است براي دردسر نكشيدن تن به قيمت‌هاي كذايي مالك بدهد.

اين مشاور املاك در خصوص بازار خريد وفروش مسكن نيز گفت: متاسفانه نشانه‌ها حاكي از آن است كه قيمت ملك تا سال آينده 20 درصد افزايش مي‌يابد و اين باعث شده كه ميزان خريد و فروش مسكن طي چند ماه گذشته كمي تكان بخورد. 

يكي از مستاجران در خصوص وضعيت بازار اجاره معتقد است: قيمت‌هاي اجاره امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزايش يافته و در اين بخش هيچ نظارتي وجود ندارد و كسي نيست به داد مستاجران برسد.

در حال حاضر با 50 ميليون تومان تنها مي‌توان يك واحد 40 متري 7 ساله اجاره كرد، اين در حالي است كه سال‌هاي گذشته با اين مبلغ موجر مي‌توانست واحد‌هاي بيش از 60 متر را رهن كامل كند.

اين در حالي است كه عقبايي رئيس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه بين ۷ تا ۱۰ درصد افزايش اجاره‌بها منطقي است، گفت: به‌علت افزايش نيافتن قيمت مسكن، مالكين ارزش قيمت مسكن را با سود بانكي قياس نكنند و انصاف را در قيمت اجاره‌بها رعايت كنند.

در اين رابطه محسن سرحدي در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان گفت: با توجه به اينكه افزايش قيمت اجاره زماني ايجاد مي‌شود كه قدرت خريد مسكن كاهش پيدا كند و تا زماني كه قدرت خانه دار كردن فراهم نشود و شرايط اقتصادي مناسبي وجود نداشته باشد بايد منتظر افزايش قيمت اجاره باشيم.

وي در ادامه افزود: كمبود سرانه ملي و افزايش بيكاري از دلايل افزايش قيمت اجاره به شمار مي‌رود، به همين خاطر در برخي از مناطق تهران قيمت‌هاي اجاره بين 20تا 30 درصد افزايش يافته است.

اين كارشناس بازار مسكن تصريح كرد: دولت بايد هرچه سريعتر اقدامات لازم را جهت بهبود وضعيت بازار مسكن به كار گيرد، زيرا ادامه اين وضعيت آثار بدي را براي بخش مسكن برجاي خواهد گذاشت.

براساس گزارش ميزان، با توجه به اينكه ديد مسئولين نسبت به رشد منطقي نرخ اجاره‌بها در بازار مسكن به نظر مي‌رسد بايد منتظر ماند و ديد تا انتهاي تابستان نرخ اجاره ‌بها تا چه ميزان رشد خواهد كرد.

 

انتهاي پيام/


برگشت به تلکس خبرها