تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : با رعايت حقوق مالكين، سرقفلي ساختمان پلاسكو جديد را واگذار مي كنيم/ آغاز ايمن سازي 32 ساختمان قديمي بنياد
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 16:00     کد خبر: 80984

ترابر نيوز: يك مقام مسئول با بيان اينكه با رعايت حقوق تمام مالكين سرقفلي ساختمان پلاسكو جديد را واگذار مي كنيم، گفت: وضعيت ايمني 32 ساختمان قديمي متعلق به بنياد مستضعفان شناسايي شده و اقدامات مورد نياز از قبيل ايمن سازي، بيمه و حفاظت در برابر حريق در اين بناها در حال انجام و پيگيري است.
ترابر نيوز:

 

به گزارش ايلنا و به نقل از پايگاه خبري بنياد مستضعفان‌ حسن كاري، با بيان اينكه سياست بنياد در ارتباط با پلاسكو ساخت يك ساختمان جديد منطبق بر استانداردهاي روز، با نمادي از ايثارگري و فداكاري آتش‌نشان‌هاي عزيز است، گفت: به دنبال وقوع حادثه پلاسكو با دستور رياست بنياد مستضعفان، كميته ساختمان پلاسكو در بنياد شكل گرفت و تاكنون 20  جلسه اين كميته برگزار شده است و ‌وظيفه اصلي اين كميته پيگيري ساختِ ساختمان پلاسكو  است.

وي تاكيد كرد: توجه و هم‌دردي همه آحاد مردم ما را به اين مسئله هدايت كرد كه طراحي ساختمان پلاسكو بايد به‌صورت مسابقه‌اي ملي برگزار شود‌ تا ضمن مشاركت عمومي در ساخت ساختماني متمايز از ساختمان قبلي، نمادي ملي براي فداكاري شهداي آتش‌نشان به‌ يادگار بماند.

‌ رئيس سازمان اموال و املاك بنياد مستضعفان در پاسخ به اين سؤال كه تكليف كسبه‌اي كه در اين ساختمان اقدام به خريد سرقفلي كرده بودند چيست؟ آيا سرقفلي آنها را خريداري مي‌كنيد يا به جاي آن مغازه‌اي به آنها مي‌دهيد‌؟ گفت: ‌‌تصميم بنياد ساخت ساختمان پلاسكو و واگذاري سرقفلي به صاحبان سرقفلي قبلي طرف قرارداد با بنياد مستضعفان، با رعايت حقوق همه مالكين است. در ارتباط با خريد سرقفلي يا جايگزيني سرقفلي با مغازه تا كنون درخواستي از طرف كسبه پلاسكو به بنياد واصل نشده است، درصورت درخواست كسبه آن را در كميته ساختمان پلاسكو بررسي خواهيم كرد.

كاري افزود: ‌بنياد يكي از اعضاي كارگروه ويژه بررسي حادثه آتش سوزي ساختمان پلاسكو زير نظر معاون اجرايي رياست جمهوري است و در قالب اين كارگروه آماده هر گونه كمك و همكاري است. كما اينكه هزينه اجاره 7 ماه كسبه ساختمان پلاسكو در ساختمان نور، با اخذ مجوزي كه از هيات امناي بنياد مستضعفان صورت گرفت، پرداخت شده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به قرارگرفتن ساختمان پلاسكو در حريم ميراث فرهنگي اين ساختمان در چند طبقه ساخته مي شود؟ بيان كرد: درخواست صدور پروانه ساخت از طرف بنياد مستضعفان به شهرداري تهران داده شده است، همه تلاش بنياد با توجه به حقوق كسبه پلاسكو، هماهنگي با مسئولان مربوطه جهت اخذ جواز ساخت ساختمان در همان ارتفاع قبلي است در هر حال ساخت مجدد ساختمان كه مورد تعهد بنياد است، نيازمند همكاري و كمك همه دست اندركاران و دستگاه‌هاي ذي‌ربط است.

رئيس سازمان اموال و املاك بنياد مستضعفان درباره ايمن‌سازي‌ ساختمان‌هاي قديمي بنياد، گفت: ‌يكي از مباحثي كه در كميته ساختمان پلاسكو، در بنياد مستضعفان، مطرح شده است، موضوع تكميل، به روز رساني و ايمن‌سازي ساختمان‌هاي قديمي است كه در مالكيت بنياد هستند؛ البته بايد در نظر داشت همه ساختمان‌هايي كه طي سال‌هاي اخير توسط بنياد ساخته شده‌اند از ايمني كامل برخوردار هستند؛ ساختمان‌هاي مورد اشاره بعضا ساختمان‌هاي قديمي هستند، اين ساختمان‌ها علاوه بر بنياد كه صرفاً مالك عرصه يا اعيان است، داراي مالكين صاحب سرقفلي هم هستند كه توسط هيات مديره يا شوراي آن ساختمان‌ها نگهداري و اداره مي‌شوند.

 كاري گفت: وضعيت ايمني 32 ساختمان قديمي شناسايي شد و ضمن بررسي وضعيت آنها با همكاري ساير مالكين و در مواردي بنا به ضرورت راساً توسط بنياد مستضعفان اقدامات مورد نياز از قبيل ايمن سازي، بيمه و حفاظت در برابر حريق در  آنها انجام و در دست پيگيري است.


برگشت به تلکس خبرها