تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سلامت زندگي در عمل به قرآن تحقق مي يابد
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 15:10     کد خبر: 79915

ترابر نيوز: مدير كل اوقاف وامور خيريه قزوين گفت: سلامت زندگي در عمل به قران تحقق مي يابد و بايد نمايشگاه هاي قرآن و فعاليت هاي جانبي آنها، در راستاي قرائت، فهم و عمل به قرآن حركت برگزار شوند.
ترابر نيوز:

حجت الاسلام عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل، در حاشيه نمايشگاه قرآن و عترت قزوين، در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در قزوين گفت: قرائت و فهم قرآن منهاي عمل به آن هيچ گونه سودي به حال انسان ندارد و براي همين مي توان گفت كه صرف داشتن علم بدون عمل فايده ندارد و بايد نتيجه گرفت كه ماه رمضان ماه عمل به قرآن است.

وي افزود: برپايي نمايشگاه قرآن كريم و عترت همزمان با ماه مبارك رمضان و همچنين برپايي جشن هاي كمك به ايتام دو سنت پسنديده اي است كه پس از انقلاب اسلامي در كشور به اجرا در آمده و اميدواريم همچنان اين روند استمرار يابد.

وي ادامه داد:  بايد به مسئله سعادت و وضعيت مطلوبزندگي دنيوي و اخروي مردم بيش از پيش توجه شود و برگزاري نمايشگاه هاي قرآني كمك بسيار شايان و موثري در نشر و گسترش فرهنگ اسلام و دين مي كند.

مدير كل اوقاف وامور خيريه استان قزوين خاطرنشان كرد: خداوند كتاب خود را شفا و درمان دردها معرفي كرده است و به يقين هرچه قدر بهره برداري از فرامين و آموزه هاي اين كتاب آسماني در زندگي ما بيشتر وارد شود، مشكلات و آسيب هاي اجتماعي نيز كمترمي شود.

حجت الاسلام والمسلمين عادل بيان داشت: نماشگاه هاي قرآني، امكان دسترسي به آثار و كتاب هاي ديني و موضوعي قرآني را براي مردم فراهم كرده است و مردم به سهولت مي توانند با آثار مختلف و متنوع آشنا شوند و اين امر به نوبه خود تاثير كليدي در ارتقاي آگاهي و آشنايي مردم با قرآن و مانوس شدن با اين كتاب آسماني دارد.

وي  ادامه داد: هجمه رسانه اي براي  تخريب باورها و ارزش‌ها از سوي رسانه هاي  معاند غربي بسيار زياد شده است و راه اندازي رسانه‌ها و شبكه هاي مختلف و دردسترس، براي  تخريب و تضعيف باورهاي ديني از اهداف دشمنان نظام اسلامي است. برگزاري نمايشگاه هاي قرآن كريم و همچنين تشويق جوانان به قرائت وانس با قرآن كريم مي تواند نقشه شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب كند و معتقدم كه بايد بيشتر از اينها براي ترويج فرهنگ قرآني در سطح كشوربرنامه ريزي شود.

حجت الاسلام عادل يادآور شد: اينكه رويدادهايي مانند نمايشگاه قرآن چقدر مي‌توانند در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مؤثر باشند بستگي به محتوايي دارد كه در آن ارائه مي‌شود، اين محتوا هر چه قوي‌تر باشد به كاهش آسيب‌ها كمك بيشتري مي‌كند، اما جذب مردم به نمايشگاه و استفاده از آن نيز بستگي دارد به نحوه تبليغات دارد، و در واقع بايد از تكنيك‌هاي روز و اهل فن در اين زمينه استفاده شود تا شاهد حضور پررنگتر مردم در نمايشگاه باشيم.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها