تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : عدم اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردين
دوشنبه، 24 اسفند 1394 - 14:43     کد خبر: 69364

ترابر نيوز: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، سرعت غيرمجاز را از جمله تهديدات در ايام نوروز دانست و گفت: كنترل و مديريت سرعت با 370 دوربين ثبت تخلف غيرمجاز ثابت و دستي در معابر تهران اجرا خواهد شد.
ترابر نيوز:

خبرگزاري فارس: كنترل سرعت در ايام نوروز با ۳۷۰ دوربين/عدم اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردين/ساماندهي پلاك‌هاي غيرتهران در سال ۹۵

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سيدتيمور حسيني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در نشست خبري پيرامون تمهيدات نوروزي پليس به خلوتي معابر در ايام عيد پرداخت و گفت:‌قطعا يكي از تهديدات در ايام نوروز سرعت غيرمجاز است و مهم‌ترين مأموريت ما مديريت سرعت كه از طريق 370 دوربين ثبت تخلف سرعت غيرمجاز ثابت و دستي بحث كنترل سرعت را مديريت خواهيم كرد.

وي گفت: بيش از 50 تيم نامحسوس نيز در معابر بزرگراهي حضور خواهند داشت.

سردار حسيني در خصوص اعمال جرائم جديد راهنمايي و رانندگي گفت: در صورت ابلاغ نرخ جديد جرائم راهنمايي و رانندگي اعمال خواهد شد.

عالي‌ترين مقام راهنمايي و رانندگي كشور به بحث كاهش تصادفات پرداخت و گفت: كاهش تصادفات اتفاقي نيست و نتيجه تلاش همكاران ما در مجموعه راهور و همكاري شهروندان است.

وي افزود: در سال 94 نسبت به سال 93، 401 دوربين ثبت تخلف اضافه شد؛ همچنين براي بحث برخورد و ثبت تخلف وسايل نقليه سنگين از خط سرعت بزرگراهي سامانه ثبت تخلفات اضافه شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به فعال‌سازي سامانه ثبت تخلفات ساكن، سامانه ثبت‌ تخلفات ورود خودروهاي شخصي به پايانه‌هاي مسافربري، سامانه ثبت تخلفات ورود به طرح زوج و فرد، سامانه ثبت تخلفات ورود غيرمجاز وسايل نقليه سنگين به داخل تونل، سامانه ثبت تخلف ورود به خطوط ويژه در سال 94 خبر داد.

سردار حسيني عمده‌ترين مأموريت‌هاي اين پليس در سال 94 توسعه هوشمندسازي معابر عنوان و تشريح كرد: بحث افزايش تردد پلاك‌هاي غيرتهران را در سطح شهر تهران شاهد بوده‌ايم كه بايد برنامه‌هاي براي ساماندهي اين وضعيت داشته باشيم چرا كه طبق آيين‌نامه و قانون رسيدگي به تخلفات مالك خودرو موظف است بعد از خريد نسبت به تعويض پلاك اقدام كرده يا اگر محل سكونتش جابه جا شده حتما پلاك جديد را اخذ كند.

وي با بيان اين مطلب كه طرح ترافيك و طرح زوج و فرد از 28 اسفند 94 تا 13 فروردين 95 اجرا نخواهد شد، اعلام كرد: اعتبار طرح ترافيك سال 94 تا توزيع كامل طرح ترافيك 95 به قوت خود باقي خواهد ماند.

سردار حسيني گفت: براي روز 13 فروردين نيز پليس تسهيلات ويژه‌اي براي كنترل ترافيك در معابر منتهي به بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌هاي تهران انديشيده است تا امنيت ترافيكي حكمفرما باشد.

وي افزود: ساعات كار ستاد ترخيص خودروها نيز افزايش يافته تا شهروندان دچار مشكلي نشوند.

عالي‌ترين مقام راهنمايي و رانندگي پايتخت در پاسخ به سوالي در مورد اختلافات مطرح شده بين شهرداري تهران و پليس راهور تهران بزرگ اعلام كرد: روابط كاري و ارتباطات پليس با شهرداري تهران كاملا تعريف شده است و شرط و شروطي در اين بين وجود ندارد.

وي با بيان اين مطلب كه رانندگي در كلانشهر تهران بايد هزينه داشته باشد، خاطرنشان كرد: بايد ساز و كار عوارض و خودروها در تونل‌هاي تهران مشخص شود.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها