ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : طالبان ۴ نفر را در هرات در ملاء عام به دار آويختند
یکشنبه، 4 مهر 1400 - 16:09     کد خبر: 94359

ترابر نيوز:
 
بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان چهار نفر را در چهار راهي‌هاي مركز شهر در ملاء عام به دار آويختند
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايسنا: بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان چهار نفر را در چهار راهي‌هاي مركز شهر در ملاء عام به دار آويختند.

به گزارش  بي.بي.سي، به گزارش دو خبرنگار محلي اين چهار نفر به اتهام "آدم ربايي" از سوي طالبان بازداشت شده، ابتدا تيرباران شده و بعد در چهاراهي‌هاي مستوفيت، گلها، درب ملك و درب عراق به دار آويخته شدند.

مقام‌هاي طالبان در اين مورد جزئيات بيشتري ارائه نكرده‌اند.

اجراي مجازات صحرايي اعدام توسط طالبان با واكنش‌هايي در شبكه‌هاي اجتماعي مواجه شده است.

اين در حالي است كه اخيرا، نورالدين ترابي، سرپرست اداره زندان‌ها در دولت جديد طالبان در صحبت با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته است كه قطع دست براي ايجاد امنيت حكم بازدارنده دارد و مورد نياز است. او همچنين افزوده است كه كابينه طالبان در مورد اجراي اين مجازات در ملاء عام مشغول تصميم‌گيري است و برنامه‌اش را اعلام خواهد كرد.

ند پرايس، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز جمعه گفت آمريكا گزارش‌هاي را كه مقام‌هاي طالبان از بازگشت مجازات قطع عضو در افغانستان صحبت كرده‌اند، با "شديدترين الفاظ" محكوم مي‌كند.

طالبان در دهه ۹۰، با تصاويري از محاكمه صحرايي، اجراي قصاص در ورزشگاه كابل، يا در مسجد عيدگاه در حضور مردم همراه بود.

در دو دهه گذشته مجازات اعدام در ملاء عام اجرا نشده است. اگرچه مجازات اعدام در قوانين جزايي افغانستان همچنان وجود دارد و در موارد معدودي پس از طي دادگاه‌ها و تاييد دادگاه عالي و رئيس جمهور افغانستان اجرا شده است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها