ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اميرعبداللهيان مي‌گويد هيچ مانعي براي تردد آسان ايرانيان مقيم آمريكا به كشور وجود ندارد
یکشنبه، 4 مهر 1400 - 11:05     کد خبر: 94352

ترابر نيوز:
 
در آخرين برنامه قبل از ترك نيويورك، حسين اميرعبداللهيان در نشست صميمانه‌اي با اعضاء دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران گفت: پيش از اين سفر، جناب آقاي اژه اي رئيس محترم قوه قضائيه از اينجانب خواست اين پيام را به ايرانيان مقيم آمريكا منتقل كنم كه هيچ مانعي براي تردد آسان آنان وجود ندارد.
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

در آخرين برنامه قبل از ترك نيويورك، حسين اميرعبداللهيان در نشست صميمانه‌اي با اعضاء دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران از نزديك در جريان آخرين وضعيت خدمت رساني به ايرانيان مقيم ايالات متحده قرار گرفته و در خصوص چالش‌ها و اقدامات ضروري كه براي بهبود خدمت‌رساني ضروري است تبادل نظر نموده و دستورات لازم را صادر كردند.

 وزير امورخارجه در اين نشست كه با حضور تخت‌روانچي، سفير و نماينده نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان‌ ملل متحد برگزار و هيات همراه برگزار شد، ضمن تشريح سياست دولت سيزدهم در خصوص ايرانيان مقيم خارج، بر عزم قطعي سيد ابراهيم رئيسي، رئيس محترم جمهور براي تكريم و رفع مشكلات ايرانيان در سراسر دنيا و تسهيل امور آنان در ارتباط با سرزمين‌ مادري تاكيد نمود.

اميرعبداللهيان افزود: اين اهتمام در تمامي اركان حاكميت و قواي سه گانه وجود دارد تا حدي كه پيش از اين سفر، جناب آقاي اژه اي رئيس محترم قوه قضائيه از اينجانب خواست اين پيام را به ايرانيان مقيم آمريكا منتقل كنم كه هيچ مانعي براي تردد آسان آنان وجود ندارد. علاوه بر اين، جناب آقاي دكتر قاليباف فضاي مستقل ارتباطي را در تارنماي مجلس پيش بيني كرده است تا ايرانيان مقيم خارج به راحتي با قوه مقننه و مجلس در ارتباط باشند تا هر كجا كه لازم است ساده سازي فرايندهاي قانوني صورت پذيرد.

وزير امور خارجه با اشاره به نخبگي و فرهيختگي جامعه بزرگ ايرانيان مقيم آمريكا، جامعه ايرانيان را سرمايه و فرصت بي بديلي ناميد كه مي‌بايست با هم‌افزايي همه دستگاه هاي ذيربط از آن صيانت كرد.

وزير خارجه ضمن برشمردن اقداماتي كه در بخش هاي مختلف وزارت خارجه در ارتباط با خدمات كنسولي در دست طراحي و اجرا مي‌باشد، يكي از مهمترين وظايف همه سفارتخانه‌ها و كنسولگري‌ها را خدمت‌رساني بدون وقفه و تبعيض به هم ايرانيان عزيز معرفي نمود.

امير عبداللهيان در اين‌ نشست، رفت و آمد و ارتباط هرچه بيشتر ايرانيان مقيم‌ خارج با ايران را مايه قدرت و پيشرفت كشور از يك‌سو و آرامش جامعه فرهيخته ايرانيان از سوي ديگر دانست و بر تعهد دولت و وزارت خارجه براي رفع موانع و كاهش فرآيندهاي بوروكراتيك غير ضرور و تلاش براي اصلاح قوانين و مقررات براي روان‌تر شدن هرچه بيشتر خدمت‌رساني، تاكيد نمود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها