ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سقوط آزاد نفت شيل آمريكا/ اوضاع كساد نفت شيل
یکشنبه، 25 اسفند 1398 - 10:29     کد خبر: 91916

ترابر نيوز:

 

 از سال 2015 تا نوامبر سال 2018 ميلادي 208 شركت نفتي آمريكايي ورشكسته شده اند. مجموع بدهي اين شركت ها 121.7 ميليارد دلار بوده است. در سال 2019، ورشكستگي ها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزايش يافت و به بيشترين ميزان از سال 2016 رسيد.

سلام نو – سرويس اقتصادي: رشد توليد نفت و گاز آمريكا آرام تر از حد تصور شده است چرا كه قيمت‌هاي كم تر كاري كرده تا شركت‌هاي صنعت شيل به ناچار نرخ حفاري و تكميل چاه‌ها را كاهش دهند.

به گزارش سلام نو، آمريكايي ها كه سالها است تلاش دارند با قدرت نظامي نفوذ خود را در منطقه پرنفت خاورميانه افزايش دهند چند سالي است نفت شيل خود را تقويت كرده اند. نفتي كه اگرچه كيفيت نفت خاورميانه را ندارد اما نفوذ آمريكا را تا حد قابل توجهي بالا برده است.

در شرايط فعلي بازار نفت بسياري از كارشناسان نفتي معتقدند ماه عسل نفت شيل به پايان رسيده است. شركت پايونير نچرال ريسورسز، يكي از بزرگترين توليد كنندگان پرمين و قوي‌ترين شركت‌هاي آمريكا در مورد آينده حفاري هشدار داده است: انتظار مي‌رود توليد در حوزه پرمين كاهش يابد و تنها يك ميليون بشكه در روز به‌صورت سالانه رشد داشته باشد مانند سال 2018. با توجه به اينكه حوزه ميدلند تنها حوزه نفتي رو به رشد در آمريكا پس از 2025 است، توليد در پرمين به هشت ميليون بشكه در روز و با سرعتي بسيار كمتر خواهد رسيد.

به گزارش راشاتودي، بيش از 200 شركت نفت و گاز در آمريكاي شمالي از سال 2015 به اين سو به سمت ورشكستگي رفته اند. پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه امسال هم اين روند ادامه خواهد داشت.

از سال 2015 تا نوامبر سال 2018 ميلادي 208 شركت نفتي آمريكايي ورشكسته شده اند. مجموع بدهي اين شركت ها 121.7 ميليارد دلار بوده است. در سال 2019، ورشكستگي ها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزايش يافت و به بيشترين ميزان از سال 2016 رسيد.

در حالي كه قيمت گاز طبيعي اخيراً دو دلار سقوط كرده است پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه نرخ ورشكستگي امسال با سرعت بيشتري طي شود. آژانس بين المللي انرژي برآورد كرده بازار نفت امسال حتي پس از در نظر گرفتن كاهش اخير اوپك پلاس ، در وضعيت مازاد باقي خواهد ماند. آژانس بين المللي انرژي اتمي هم گفته براي جلوگيري از مازاد مزمن ممكن است نياز به كشورهاي اوپك پلاس باشد.

براساس گزارش وال استريت ژورنال ، شركتهاي نفت و گاز آمريكاي شمالي 200 ميليارد دلار بدهي مشترك دارند كه طي چهار سال آينده بيشتر هم مي شود. اين بدهي تنها در سال اخير 40 ميليارد دلار افزايش داشته است.

همين مسائل مالي باعث شده تا شاهد كندي توليد نفت در آمريكاي شمالي باشيم. نفت شيل كه در سالهاي اخير توسعه قابل قبولي داشته حالا با مشكل مواجه است. اگر چه انتظار مي رود رشد توليد ايالات متحده در ماه فوريه به 22،000 بشكه در روز افزايش يابد اما آنچه مشخص است اين است كه اين رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ناپايدار است. ضمن اينكه برخي از حوضه هاي شيل از جمله آناداركو ، عقاب فورد و نيوبرا با كاهش جدي روبرو هستند.

استيو شلوتربك، مدير پيشين شركت ئي‌كيوتي، چندي پيش اعلام كرده بود صنعت نفت شيل آمريكا يك فاجعه مطلق است، زيرا به سقوط قيمت‌ها و ضرردهي شركت‌ها كمك كرد. وي گفت: در واقع من هيچ مورد ديگري از تحول فناوري را نمي‌شناسم كه به صنعتي كه آن را ايجاد كرده است، اينقدر آسيب زده باشد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها