ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تكليف دريافت ماليات از سود سپرده بانكي و سهام مشخص شد
دوشنبه، 7 بهمن 1398 - 13:05     کد خبر: 91666

ترابر نيوز: معاون وزير اقتصاد منتفي شدن ماليات از سود سپرده بانكي و سهام را تاييد كرد و گفت: قرار نيست از اين دو محل مالياتي دريافت شود.
ترابر نيوز:

گسترش نيوز- محمدعلي دهقان دهنوي در مصاحبه با راديو درباره لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم و اعلام قبلي دريافت ماليات از سود سپرده‌هاي بانكي و سهام گفت: اخيرا" پيش‌نويس لايحه‌‌اي تهيه شده كه نياز طي مراحل طولاني و بررسي در دولت و مجلس دارد و قطعاً با تغييراتي همراه خواهد بود.

bankseporde.jpg

 معاون وزير اقتصاد ادامه داد: در اين ميان پيش‌بيني شده تا بعد از تصويب مجلس، فرصتي هم براي اجرا باشد تا نگراني فعالان اقتصادي برطرف شود. بنابراين ممكن است بين اجرا و دريافت ماليات دو تا سه سال فاصله باشد. برهمين اساس و با هدف جلوگيري از تبعات منفي اثر مفاد لايحه بر بخش‌هاي مختلف، تصميم گرفته شده پيش‌نويس لايحه با حضور صاحب نظران و كارشناسان، نمايندگان مجلس و... چكش‌كاري شود.

 اين مقام مسئول افزود: ماليات بر سود سپرده بانكي و سهام در لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم لحاظ نشده و قرار نيست از اين دو محل مالياتي دريافت شود. اطلاعات مربوط به سود سپرده‌هاي بانكي و سهام در اختيار بانك‌ها و سازمان بورس بوده و طبق ماده ۱۶۹ مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم دقيقاً سازمان امور رمالياتي مي‌تواند هر اطلاعات لازمي را را دريافت كند.

 دهقان با اشاره به اينكه در پيش نويس لايحه مواردي چون ماليات بر مجموع درآمد و ماليات بر عايدي املاك مطرح شده، توضيح داد: نكته مهم ماليات بر مجموع درآمد، ايجاد عدالت اجتماعي در جامعه بوده و افرادي كه داراي درآمد بيشتر هستند بايد ماليات بيشتري بدهند.

 

 

 

 

 تسنيم

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها