ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : خسارت ۱۰ ميليارد توماني زمين‌لرزه به زيرساخت‌هاي جاده‌اي آذربايجان‌شرقي
سه شنبه، 21 آبان 1398 - 11:57     کد خبر: 91316

ترابر نيوز: زمين‌لرزه ۵.۹ ريشتري بامداد جمعه تركمانچاي، ۱۰ ميليارد تومان به راه‌ها و پل‌هاي آذربايجان شرقي در شهرستان هاي سراب و ميانه خسارت زد.
ترابر نيوز:

خسارت ۱۰ ميليارد توماني زمين‌لرزه به زيرساخت‌هاي جاده‌اي آذربايجان‌شرقي

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آذربايجان‌شرقي دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در زمين لرزه اخير هفت ميليارد تومان به جاده ها و سه ميليارد تومان به پل ها خسارت وارد شده است.

اروجعلي عليزاده با بيان اينكه هفت دهنه پل در اثر زلزله و پس لرزه‌هاي آن در مناطق زلزله‌زده آذربايجان‌شرقي آسيب ديده‌اند، اظهار كرد: از اين تعداد پنج پل در ميانه و ۲ پل در سراب ۲۰ تا ۴۰ درصد آسيب سازه‌اي ديده‌اند.

عليزاده تاكيد كرد: ۲۰۰ كيلومتر شبكه جاده اي در مناطق زلزله‌زده آذربايجان‌شرقي وجود دارد كه ۲۵ كيلومتر از جاده‌هاي فرعي و روستايي آن دچار آسيب شده‌اند.

وي ادامه داد: در حوزه راه‌هاي آذربايجان‌شرقي، با تلاش كاركنان و اكيپ‌هاي مستقر در مناطق زلزله زده،هيچ‌ جاده يا پلي مسدود نبوده و امكان تردد در آنها فراهم شده است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان شرقي درباره زمان آغاز بازسازي جاده ها و پل هاي آسيب ديده از زمين لرزه نيز گفت: هم اكنون نيز اكيپ‌هاي حوزه راهداري آذربايجان شرقي در حال فعاليت در منطقه هستند، ولي براي انجام تعميرات اساسي بايد منابع مالي تعريف شود كه به اين منظور نامه‌نگاري‌هاي لازم با كميته بحران استان و به تبع آن كشور در حال انجام است.

زمين لرزه ۵.۹ ريشتري بامداد جمعه گذشته در شهرستان ميانه ۵ كشته و بيش از ۷۰۰ مصدوم بر جا گذاشت كه ۳۲ نفر از مصدومان بستري و بقيه سرپايي مداوا شدند.

شهرستان ميانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعيت در ۱۸۰ كيلومتري جنوب تبريز واقع شده است.

 

ايرنا


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها