ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اخطار نهايي FATF به ايران
شنبه، 27 مهر 1398 - 12:17     کد خبر: 91191

ترابر نيوز:

 

 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) : 

گروه ويژه اقدام مالي در اجلاس اخير خود در پاريس، دو دسته اقدام جديد مقابله‌اي عليه ايران وضع كرد.

به گزارش «انتخاب»، گروه ويژه اقدام مالي (FATF) در اجلاس اين هفته خود در پاريس، ضمن بررسي آخرين وضعيت ايران، با توجه به عدم تصويب نهايي دو كنوانسيون پالرمو و تامين مالي تروريسم (CFT)، دو دسته اقدام جديد مقابله‌اي عليه كشورمان وضع كرد كه با توجه به تصويب يك اقدام مقابله‌اي ديگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام عليه ايران وضع شده‌اند.

اين نهاد بين‌المللي در يك بند جداگانه از بيانيه خود هشدار داده است كه اگر تا قبل از بهمن ماه آينده اين دو كنوانسيون نهايي نشوند، كليه اقدامات مقابله‌اي عليه ايران وضع خواهند شد و عملا وضعيت ايران به پيش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

گروه ويژه اقدام مالي در اين بيانيه با توجه به اقدامات مثبت اخير ايران، پيشرفت‌ها در زمينه قانونگذاري از جمله تصويب آيين‌نامه قانون مبارزه با پولشويي را تصديق كرده است.

اين نهاد بين المللي در بيانيه خود تاييد كرده است كه در مردادماه و دي ماه سال گذشته دو اصلاحيه قانوني مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم به تصويب نهايي رسيدند و دو لايحه كنوانسيون‌هاي پالرمو و تامين مالي تروريسم (CFT) در مجلس ايران به تصويب رسيده اما مراحل لازم‌الاجرا شدن نهايي را طي نكرده‌اند.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها