ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تغيير رويكرد تقابلي عربستان و اما ات با ايران
شنبه، 27 مهر 1398 - 12:06     کد خبر: 91187

ترابر نيوز:

تغيير در رويكرد تقابلي عربستان و امارات/ واعظي: امارات براي حل مباحث سياسي با ايران پيش قدم شده / امريكايي‌ها قاشق خالي در دهان سعودي‌ها گذاشتند 

رئيس دفتر رئيس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري از تغيير در رويكرد تقابلي عربستان و امارات با جمهوري اسلامي خبر داد و گفت: اماراتي‌ها براي ارتباط با جمهوري اسلامي پشقدم شدند. 
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) : 

رئيس دفتر رئيس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري از تغيير در رويكرد تقابلي عربستان و امارات با جمهوري اسلامي خبر داد و گفت: اماراتي‌ها براي ارتباط با جمهوري اسلامي پشقدم شدند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاري ها، محمود واعظي در ستاد اقتصاد مقاومتي استان سمنان با اذعان به اينكه شرايط بين‌المللي به نفع كشورمان تغيير كرده اظهار كرد: جمهوري اسلامي از ابتدا سياست‌هاي خود را به وضوح اعلام كرده و آماده روابط خوب و نزديك با همه همسايگان است.

وي با بيان اينكه ما بايد با همسايگان خود زندگي كنيم ادامه داد: جمهوري اسلامي علي‌رغم برخي دشمني‌ها و بي‌مهري‌ها از سوي برخي همسايگان اساس خود را بر همكاري با همسايگان گذاشته چرا كه ما بايد براي هميشه با هم زندگي كنيم و از همين رو از ابتدا اعلام كرده بوديم كه آماده برقراري روابط خوب با همسايگان خود هستيم.

وي با بيان اينكه با وجود برخي خامي‌ها از سوي كشورهاي همسايه مي‌دانستيم كه به مرور اين كشورها به مرور به ما نزديك مي‌شوند افزود: امروز همان روزها رسيده و روابط اماراتي‌ها به آرامي تغيير كرده و سعودي‌ها هم به تدريج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبيات‌شان مسالمت‌آميزتر شده است.

واعظي روابط بسيار خوب با همه كشورهاي اسلامي را سياست جمهوري اسلامي در اين بخش ارزيابي و تصريح كرد: جمهوري اسلامي منافع خود را در روابط حسنه با همسايگان و در گام بعدي با كشورهاي اسلامي و در گام سوم با كشورهاي آسيايي تعريف كرده است.

سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه اين كشورها گام به گام به سمتي حركت كردند كه متوجه شدند كه امريكايي‌ها به دنبال پول آنها هستند افزود: همه ديديم كه امريكايي‌ها در اتفاقات منطقه به ياري آنها نمي‌آيد و در حقيقت "قاشق خالي در دهان آنها گذاشته است". حمايت امريكايي‌ها از آنها محدود شد به يكي دو توئيت لذا آنها بايد بدانند در آخر آنچه در منطقه مي‌ماند اين كشورهاي منطقه هستند كه بايد با هم زندگي كنند.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با اذعان به اينكه جمهوري اسلامي با يكي از شديدترين تحريم‌ها در طول تاريخ روبرو است گفت: امريكايي‌ها اين تحريم‌ها را با اين هدف وضع كردند كه جمهوري اسلامي بعد از دو سه ماه تسليم شود.

وي تحريم‌هاي ظالمانه امريكا را بي‌سابقه‌ترين تحريم‌هاي يك كشور بر عليه كشور ديگري دانست و گفت: سابقه ندارد كه تحريم يك كشور به دغدغه اصلي رئيس جمهور يك كشور ديگر تبديل شود. آنها همه توان و ابزارهاي سياسي، اقتصادي و... خود را بكار گرفتند كه فروش نفت ما را به صفر برسانند و از همين رو يك جنگ تمام عيار اقتصادي، تبليغاتي و رواني بر عليه كشورمان به راه انداختند.

واعظي با بيان اينكه صهيونست‌ها و چند كشور منطقه نيز با امريكا همراهي كردند افزود: اين كشورهاي منطقه امروز پشيمان شدند.

وي با بيان اينكه سال 97 سال بسيار سختي بود ادامه داد: جنگ تبليغاتي و رواني دشمن از جنگ اقتصادي آنها شديدتر و سخت‌تر بود و از همين رو بود كه به دليل بمباران مداوم اطلاعاتي افكار عمومي و ايجاد نوعي عدم قطعيت نسبت به آينده، شاهد نوسانات قيمت در بازار و بحث ارزهاي خارجي بوديم. ضمن اينكه در آن شرايط كمتر سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاري رغبت پيدا مي‌كرد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينكه رهبري معظم انقلاب و مسوولان كشور به گونه‌اي عمل كردند كه همه به اين نتيجه رسيدند كه جنگي در كار نخواهد بود اضافه كرد: هجوم به برخي كالاها و نوسانات قيمت در بازار بيش از همه ناشي از عمليات سخت رواني و جنگ تبليغاتي دشمن بود.

وي با بيان اينكه اقتصاددان‌ها پيش‌بيني مي‌كردند كه سال 98 به مراتب از 97 سخت‌تر خواهد بود افزود: با همدلي كه بين مردم و قواي سه‌گانه زير چتر هدايت رهبري بوجود آمد توانستيم از آن شرايط به خوبي عبور كنيم به طوري كه شرايط امروز ما چه از نظر سياسي و چه از نظر بين‌المللي و اقتصادي شرايط به مراتب بهتري است.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها