ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مخالفت رييس محيط زيست با درخواست ديزلي‌ها براي حذف فيلتر دوده
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 - 10:09     کد خبر: 90949

ترابر نيوز: رئيس سازمان محيط زيست در واكنش به درخواست يكي از توليد كنندگان خودروهاي ديزلي براي حذف الزام نصب فيلتر جذب ذرات معلق در خودروهاي ديزلي تا زمان رفع تحريم‌ها اظهار كرد: از نظر محيط زيست حذف اين قطعه مضر است.
ترابر نيوز:
كلانتري

عيسي كلانتري در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: اين درخواست از سوي وزارت صنعت مطرح شده و اين وزارتخانه عنوان كرده كه نمي‌تواند به دليل تحريم‌ها قطعه مورد نظر را تهيه نمايد.

وي با بيان اينكه از لحاظ زيست محيطي عدم نصب قطعه مربوطه با خطراتي به همراه است خاطرنشان كرد: چون خودروسازان و وزارت صنعت نمي‌توانند قطعه مربوطه را تهيه كنند و به دليل تحريم‌ها نيز اين قطعه به دست آنها نمي‌رسد يا بايد كارخانه مربوطه تهيه شود يا اينكه از قطعه مورد نظر استفاده نشود. در اين زمينه ما در خصوص تعطيلي كارخانه‌ها حرفي نداريم اما وزارت صنعت مي‌گويد كه كارخانه بايد همچنان فعاليت كند.

رئيس سازمان محيط زيست گفت: ما اعلام كرده‌ايم كه از نظر محيط زيستي حذف قطعه مورد نظر را تاييد نمي‌كنيم اما در نهايت دولت بايد در اين زمينه تصميم بگيرد.

كلانتري درباره اينكه آيا تصميم به حذف الزام نصب فيلتر دوده در خودروهاي ديزلي به ضرر محيط زيست نيست با بيان اينكه تا كنون تصميمي براي حذف دائم اين قطعه اتخاذ نشده است، اظهار كرد: آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري از ما خواسته‌اند تا در اين خصوص اظهار نظر كنيم و ما نيز مخالفت خود را در اين زمينه اعلام مي‌كنيم.

انتهاي پيام

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها