ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : امكان تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي از طريق بورس/ قوه مجريه به تنهايي نمي‌تواند برنامه هاي مربوط به يارانه را اجرايي كند/ پرداخت بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي امري زمان‌بر است
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 09:41     کد خبر: 90740

ترابر نيوز: وزير اقتصاد و دارايي با بيان اينكه با تلاش وزارت اقتصاد بسياري از بنگاه ها مي‌توانند از محل بورس تامين مالي كنند، گفت: اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هايي كه با كمبود سرمايه در گردش مواجه هستند، در اولويت است.
ترابر نيوز:
امكان تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي از طريق بورس

به گزارش خبرگزاري تسنيم، فرهاد دژپسند در حاشيه نشست ديروز كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جمع خبرنگاران درباره بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي گفت: سازمان تامين اجتماعي يكي از سازمان‌هاي بزرگ كشور بوده كه بسياري از بازنشستگان در زمره جامعه هدف آن قرار مي‌گيرند، بنابراين دولت در تلاش است بدهي خود به سازمان تامين اجتماعي را از روش هايي كه قانون مقرر كرده، بپردازد.

وي با بيان اينكه در سال گذشته حدود 6 هزار و 300 ميليارد تومان از بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شد، افزود: در سال 95، 96 و 97 حدود 15 هزار ميليارد تومان از بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شده كه اين پرداخت به صورت نقدي بوده است به طور مثال سازمان تامين اجتماعي به نظام بيمه اي، سازمان مالياتي، بانك ها و سازمان خصوصي سازي بدهكار بود كه دولت متقبل شد آن‌ها را تسويه كند، اين امر نشان دهنده اهتمام دولت در پرداخت بدهي سازمان تامين اجتماعي است.

پرداخت بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي امري زمان‌بر است

وزير اقتصاد و دارايي اظهار كرد: پرداخت بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي امري زمان بر بوده و دولت در تلاش است در اين مسير حقوق بازنشستگان تضييع نشود.

اين عضو كابينه دوازدهم با اشاره به بررسي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات بيان كرد: در اين جلسه برنامه دولت درباره يارانه پنهان مورد سوال قرار گرفت كه بنده نيز توضيحاتي در اين رابطه ارائه دادم.

دژپسند تصريح كرد: طرح برنامه هاي دولت درباره يارانه و يارانه پنهان پيش از تصويب با توجه به حساسيتي كه جامعه نسبت به آن دارد، اقدام درستي نيست چراكه ممكن است در مراحل بررسي اين برنامه ها تغيير كند.

وزير اقتصاد و دارايي تاكيد كرد: در جلسه ديروز مطرح شد دولت بايد براي روشن شدن ارتباط خود با موضوع يارانه برنامه جامعي داشته باشد چراكه اين بحث انتزاعي نيست و آثار اقتصادي و اجتماعي دارد بنابراين بايد متناسب با تمام موارد درباره آن تصميم گيري شود.

قوه مجريه به تنهايي نمي‌تواند برنامه هاي مربوط به يارانه را اجرايي كند

وي با بيان اينكه قوه مجريه به تنهايي نمي‌تواند برنامه هاي مربوط به يارانه را اجرايي كند و بايد تصميم حكومتي درباره آن گرفته شود، ادامه داد: برنامه دولت درباره يارانه ها در آينده اي نه چندان دور به تصويب مي رسد.

دژپسند درباره آمار مربوط به يارانه پنهان بيان كرد: آمار مختلفي براي يارانه پنهان مطرح مي شود چراكه اين آمار متاثر از چند متغير مانند نرخ ارز، قيمت فوب در برخي حامل هاي انرژي است.

اين عضو كابينه دوازدهم درباره اقدامات وزارت اقتصاد براي رونق توليد گفت: وزارت اقتصاد در اين زمينه گام هاي موثري از جمله ماليات برداشته است در واقع اين وزارتخانه تلاش كرده تسهيلاتي براي بنگاه ها در نظر گيرد.

بنگاه‌ها مي‌توانند از محل بورس تامين مالي كنند

وي با بيان اينكه با تلاش وزارت اقتصاد بسياري از بنگاه ها مي‌توانند از محل بورس تامين مالي كنند، تصريح كرد: اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هايي كه با كمبود سرمايه در گردش مواجه هستند، در اولويت است.

وزير اقتصاد و دارايي بيان كرد: تامين مواد اوليه، كالاهاي سرمايه اي و قطعات يدكي يكي از الزامات واحدهاي توليدي است در حال حاضر گمركات ملزم شده اند حداكثر همكاري را با واحدهاي توليدي داشته باشند.

اين عضو كابينه دوازدهم با اشاره به ضرورت بهبود فضاي كسب و كار، گفت: اين امر مي تواند شيوه كار سرمايه گذاران، توليدكنندگان و صادركنندگان را روان كند؛ در حال حاضر محيطي ايجاد شده كه واحدهاي صنفي مي توانند خارج از قيد زمان و مكان كارهاي خود را انجام دهند.

وزير اقتصاد و دارايي افزود: در هفته گذشته دو ابلاغيه در وزارت اقتصاد و دارايي صادر شد كه براساس آن گمرك و سازمان مالياتي موظف شدند براي روان شدن فضاي كسب و كار در مهلت زماني مقرر موانع را از پيش روي بردارند.

انتهاي پيام/


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها